Yonatan Sindel/Flash90

זעם בקואליציה על רע"ם: "לא ניתן יהיה להחזיק מעמד כך"

בכירים בקואליציה אמרו: "א"א לנהל איתם מו"מ ודיונים על כל דבר. לא כך עובדים". יו"ר רע"ם הגיב: "דווקא אנחנו הגענו לפשרה בנושא האזרחות. הוכחנו שאנחנו מציעים פתרונות שנפגשים באמצע הדרך". כשרע"ם הציבה אולטימטום הם קיבלו את מבוקשם בתוך שעות

בכירים בקואליציה אומרים כי אם מפלגת רע"ם של מנסור עבאס תמשיך להתנהג בקואליציה כפי שנהגה מאז הקמת הממשלה, לא ניתן יהיה להחזיק מעמד. לפי הפרסום הבוקר (חמישי) של זאב קם ב'כאן רשת ב', בקואליציה זועמים על ההתנהלות של מפלגת רע"ם בשבועיים האחרונים ובכיריה אומרים: "לא יכול להיות שבכל שבוע יש איתם בעיה חדשה".

קם ציטט בכירים גם ממפלגות הימין שבקואליציה ואמר: "פעם זה חוק האזרחות שנפל במליאה, אחר כך זה חוק שירות ביטחון לחיילות שנאלצנו למשוך בחזרה ועכשיו מה שקרה אתמול עם חוקים שנאלצנו למשוך", הבכירים המשיכו לתקוף, "צריך לחשוב איך מנהלים את המשך העבודה בקואליציה".

עוד הוסיפו הבכירים בקואליציה לטעון שכשרע"ם הציבה אולטימטום להעברת האחריות על מנהלת הבדואים למשרד הרווחה, הם קיבלו את מבוקשם בתוך שלוש שעות. "לא ייתכן שעל כל דבר ננהל איתם דיונים ומשא ומתן. לא כך עובדים בקואליציה", טענו. לסיום אמרו: "אם מישהו לא יכבד את ההסכמים הקואליציונים יהיה לזה מחיר".

בתוך כל, יו"ר רע"ם, מנסור עבאס, הגיב הבוקר לביקורת בריאיון לתחנה ואמר: "דווקא אנחנו הגענו לפשרה בהסכם עם ימינה והממשלה בנושא האזרחות. אנחנו מוכיחים בכל פעם שאנחנו מציעים פתרונות והסכמים שנפגשים באמצע הדרך, גם למחלוקות הכי קשות".

עבאס הסביר את החלטת מפלגתו אמש להצביע נגד הקמת ועדת חקירה לאלימות במגזר הערבי שנפלה על קולות המפלגה הערבית וטען: "מאסתי בשיטה של 'הצגה פרלמנטרית', זה לא עוזר לנו. נקטנו בשיטה חדשה – שותפות. אנחנו מטפלים מעשית בנושא".

סערה במליאה: הרשימה המשותפת סגרה דיל עם החרדים והליכוד אך החוק נפל

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו