נתניהו נשא דברים בטקס לזכר קדושי השואה בברלין

נתניהו בברלין: "הרציף הזה, מסמל את הניצחון של עמנו על אלה שבאו לכלותנו". נתניהו חתם את ביקורו בגרמניה והודה למרקל על העזרה. בכיר בפמליית ראש הממשלה לJDN: זה היה ביקור מוצלח.

ראש הממשלה בנימין נתניהו חתם את ביקורו בגרמניה. ברציף 17 בברלין נשא נתניהו נאום ועמד על זכותו של העם היהודי לחופש פעולה בשטחי ארץ ישראל.

קרא עוד:

[postim]

נתניהו אמר: "העובדה שאני מתייצב פה, ברציף הזה, מסמלת את הניצחון של עמנו על אלה שבאו לכלותנו. מן הרציף הזה – כמו מאינסוף רציפים, כיכרות ערים, כפרים – נשלחו שישה מיליון מבני עמנו למחנות המוות. אולי המספר קצת שונה, כי כמיליון נרצחו בבורות, בשדות, בכדורי תופת. אבל שליש מעמנו אבד במה שהגיע לשיא בשרשרת הדורות, כי ההתקפות על עמנו החלו בעוצמה הולכת וגדלה מן הרגע שאיבדנו את אדמתנו ואת עצמאותנו ופוזרנו בכל קצות תבל חסרי הגנה".

נתניהו התייחס לפגיעה בעם ישראל במרוצת הדורות: "ההתקפות עלינו באו תמיד בשני גלים. הגל הברור והמוכר תמיד היה גל של התקפות פיזיות – גירושים, פוגרומים, הגליות, רציחות ואחר כך רציחות של אלפים ואחר כך של מאות אלפים, בסוף של מיליונים. אבל לצד ההשמדה הפיזית תמיד היה גל מקדים ומקביל, והגל הזה היה גל של עלילות דם, של השמצות איומות על העם היהודי שהכשירו את הדרך. מן הרגע שחברו להם שני הגורמים הללו – השמצה והשמדה – היה עמנו חסר ישע. לא היה מי שיאמר את האמת שלנו אל מול השקרים ולא היה מי שיניף חרב, או רובה, או כל כלי אחר כדי להגן עלינו. מכאן הדרך לכבשנים הייתה בלתי נמנעת.

מתוך אפר השואה למדנו את שני הלקחים הללו, הקמנו מדינה עצמאית משלנו, והקמנו לנו צבא חזק, מן הטובים שבצבאות העולם – צבא ההגנה לישראל".

נתניהו הודה לגרמנים ואמר: "אני מעריך את העובדה שיש מדינות ומנהיגים שהם ידידים שלנו שגם הם יודעים את זוועות העבר, שגם הם מחויבים למדינת ישראל. ביום הזה, במקום הזה, הלקח החשוב ביותר של השואה זה העובדה שלעם היהודי יש מדינה משלו וצבא משלו. זה מה שאני יכול לומר לכם בשם דורות של יהודים שהתפללו ליום הזה, היום שאליו הגענו".

גורם בכיר בפמליית ראש הממשלה אמר לכתב JDN כי ביקורו של ראש הממשלה היה מוצלח וחשוב.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

איחס, להקיא

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו