יח"צ

החובה להתקין מערכת נגד שכחת ילדים ברכב: השרה הודיעה על דחייה של שנה

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים החליטה לפנות לוועדת הכלכלה בכנסת על מנת לדחות את כניסת החובה להתקנת מערכת לשכחת ילדים ברכב בשנה, על מנת לבחון את הדרכים החלופיות לאפשר קיומן של מערכות מסוג זה

לאחר התייעצויות עם גורמי המקצוע ודיונים בהם הוצגו העמדות השונות, החליטה היום (שלישי) שרת התחבורה והבטיחות בדרכים מרב מיכאלי לפנות לוועדת הכלכלה בכנסת על מנת לדחות את כניסת החובה להתקנת מערכת לשכחת וילדים ברכב.

מדובר בתקנה שנקבעה בתקופת שרת התחבורה הקודמת. ובקשת הדחייה היא עד לחודש יוני 2022. הדחייה נועדה על מנת לבחון את הדרכים החלופיות לאפשר קיומן של מערכות מסוג זה, תוך התחשבות בצרכי הנהגות והנהגים בהיבטים השונים.

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, ח"כ מרב מיכאלי: "ילדות וילדים שנשכחים ברכב זוהי תופעה כואבת ונוראית, ואני קוראת לכל ההורים – התמקדו בילדיכם, והימנעו מהסחות הדעת השונות, ובעיקר מאלה הנגרמות מהשימוש בטלפונים סלולריים".

"משרד התחבורה שם בראש ובראשונה הצלת חיים כמטרה עליונה. עם זאת, האופן בו נקבעה התקנה דורש חשיבה נוספת ותיקונים מהותיים כדי שהיא תוכל לממש את מטרתה ולהציל חיים. על כן, החלטתי לפנות לוועדת הכלכלה בבקשה לדחות את כניסת התקנות לתוקף לחודש יוני 2022".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו