Moshe Shai/FLASH90

"תמיהות ללא תשובה": בג"ץ דחה את העתירות לחקירת פרשת הצוללות

בג"ץ דחה אמנם את העתירות שהוגשו להקמת וועדת חקירה אך לא חסך מביקורת על העניין. השופט עמד על שורה של תמיהות שלדבריו לא ניתנה להן תשובה, וציין כי התמונה הלכאורית הנוגעת לתהליכי קבלת ההחלטות בקרב הרשויות הרלוונטיות היא מדאיגה

בג"ץ דחה היום (חמישי) את העתירות שדרשו להקים ועדת חקירה לפרשת הצוללות ולפתוח חקירה פלילית בנושא המניות. יחד עם זאת, בית המשפט עמד על שורה של "תמיהות שלא ניתנה להן תשובה" בפרשת כלי השיט, וציין כי ראוי שיינתן מענה ציבורי לספקות אלה. בכך, השופטים השאירו את שיקול הדעת לממשלה בסוגיית ועדת החקירה וליועץ המשפטי לממשלה בעניין החקירה הפלילית.

בפרשת כלי השיט עמד השופט יצחק עמית – בהסכמת השופטים ניל הנדל ונועם סולברג – על שורה של תמיהות שלדבריו לא ניתנה להן תשובה, וציין כי התמונה הלכאורית הנוגעת לתהליכי קבלת ההחלטות בקרב הרשויות הרלוונטיות היא מדאיגה – ולספקות אלה ראוי כי יינתן מענה ציבורי.

בית המשפט הצביע על כך שהמשטרה והיועץ המשפטי הביעו דעתם כי נחשפה התנהלות בלתי תקינה ומדאיגה "שאינה עומדת בסטנדרטים ראויים של רשות ציבורית" וכי נחשפו ליקויים המחייבים הפקת תובנות ולקחים בנוגע להליכי הרכש הביטחוני במדינה.

שר הביטחון בני גנץ הגיב על פסק הדין בטוויטר: הביקורת של בג"ץ על הליקויים בתהליך אכש הצוללות וכלי השיט, ובמצב שבו צהל ומערכת הביטחון נדחקו הצידה בתהליכי קבלת ההחלטות, מחייבים בסיקה מעמיקה של הנושא. אמשיך להוביל, יחד עם שותפיי לממשלה, את הקמת ועדת החקירה הממלכתית בהקדם".

הכתבות המעניינות ביותר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו