צילום: דובר צה"ל

"הראשון מסוגו בעולם": צה"ל ערך תרגיל מל"טים בינלאומי • צפו

במהלך תרגיל ה"בלו גרדיאן", הוטס מטוס ה"זיק" (הרמס 450) במגוון מתארי משימה • בתרגיל השתתפו צבאות ארה"ב, איטליה, צרפת, גרמניה ובריטניה • מפקד בסיס פלמחים: "התפתחות עולם הכטמ"מ היא מגמה שרק הולכת להאיץ"


צילום: דובר צה"ל

בימים האחרונים התקיים תרגיל בינלאומי ראשון מסוגו של מערך כלי הטיס המאוישים מרחוק. בתרגיל, "בלו גרדיאן", שיזמו בצה"ל, השתתפו ארה"ב, איטליה, צרפת, גרמניה ובריטניה. מטרות התרגיל, כך לפי צה"ל, הן מיצוב חיל האוויר כמוביל מקצועי עולמי להפעלת כלי טיס בלתי מאוישים, למידה משותפת וחיזוק שיתוף הפעולה בין חילות האוויר.

בשבוע הראשון של התרגיל התמקדו הכוחות באימון בסיסי הכולל הטסה, היכרות מערכת המשימה, תפעול קרון המשימה ויסודות מבצעיים. בשבוע השני התמקד באימון מתקדם ובמתארי טיסה מורכבים, הכוללים גם שיתוף פעולה עם מערכים נוספים בחיל, כמו מטוסי הצופית, ה"ברק", מסוקי ינשוף, יחידה 669 וכמובן כלי טיס בלתי מאוישים – זיק, כוכב, שובל ואיתן.


צילום: דובר צה"ל

מפקד בסיס פלמחים, תא"ל יואב עמירם, סיפר על התרגיל, "תרגיל בלו גרדיאן הוא תרגיל ראשון מסוגו בעולם, כטמ"מ בינלאומי", לדבריו, "מדובר בפעם ראשונה שאנחנו נפגשים מפעילי כטמ"מ מכל העולם, מבצעים משימות ביחד, משימות מורכבות, של סיוע לכוחות, של איתור אויב וסיכולו, ערכות אוויריות משותפות של כלים מאוישים ומאוישים מרחוק. המגמה של התפתחות עולם הכטמ"מ היא מגמה שרק הולכת להאיץ".


מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture