גבול סוריה. צילום: מיכאל גלעדי, פלאש 90

בית המשפט גזר שמונה חודשי מאסר על הצעירה שחצתה את הגבול לסוריה

שמונה חודשי מאסר - זה העונש שהטיל היום בית המשפט על הצעירה התימהונית שחצתה לפני כחצי שנה את גדר המערכת לכיוון סוריה • הצעירה הוחזרה בזמנו לאחר עסקת חילופי שבויים סורים שהושגה במאמץ דיפלומטי בתיווכה של רוסיה

בית המשפט השלום בנצרת קצב היום (שני) את עונשה של הצעירה שחצתה את הגבול לסוריה לפני כחצי שנה: שמונה חודשי מאסר בפועל.

על הפרשה הוטל בשעותיה הראשונות צו איסור פרסום כבד, מה שיצר רחש בחש ברשתות החברתיות אודות פרטי הפרשה. הצעירה שוחררה רק לאחר מאמצי דיפלומטיה כבירים, בהם הייתה מעורבת רוסיה ונשיאה וולדימיר פוטין.

תמורת הצעירה החזירה ישראל אסירים סורים, רועי צאן, בהם היא החזיקה, שנעצרו לאחר שחצו את הגבול, ובנוסף העבירה ישראל דבר מה נוסף – שזהותו נותרה חסויה. גם מקום של חיסוני הקורונה נכלל בדיל: על פי הדיווחים, ישראל שיפתה את רוסיה בסכום של מיליוני דולרים שיועדו לסוריה למטרת רכישת חיסונים נגד הנגיף.

הצעירה נעצרה תחילה בסוריה, שם נחקרה על ידי כוחות הביטחון המקומיים. לאחר שחרורה לישראל, היא נחקרה אף כאן, וכנגדה הוגש כתב אישום. היום, כאמור, נגזר עונשה: שמונה חודשי מאסר.

עורכי דינה של הצעירה, איאד עזאם וענת יערי מהסנגוריה הציבורית, הגיבו לגזר הדין: "בית המשפט קיבל את טענותינו שיש להתחשב בנסיבות הייחודיות של הצעירה וגזר עליה עונש מאסר מתון ומידתי. אנו תקווה שהיא תוכל לשים את האירוע מאחוריה, ועם שחרורה ממאסר תוכל לפתוח דף חדש".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו