Ofer Zidon/Flash90

בנט, גנץ וליברמן סיכמו: זה יהיה תקציב הביטחון בשנת 2022

רה"מ ושרי הביטחון והאוצר הגיעו להסכמות לקראת גיבוש התקציב • השלושה סיכמו כי במסגרת התקציב יינתן מענה להצטיידות ולהתעצמות צה"ל בהתאם לאיומים • "קוראים לכלל השרים והמשרדים להגיע להבנות בהקדם על מנת לאשר את תקציב המדינה"

ראש הממשלה נפתלי בנט, שר האוצר אביגדור ליברמן, ושר הביטחון בני גנץ, סיכמו בפגישה שנערכה אמש (שלישי) את גובה התקציב למערכת הביטחון, זאת במסגרת חוק התקציב המתגבש בימים אלו.

במסגרת ההסכמות, יעמוד תקציב משרד הביטחון בשנת 2022 על כ-58 מיליארד שקלים. כחלק מההבנות, סוכם כי יינתן מענה להצטיידות והתעצמות צה"ל בהתאם לאיומים, תוך מתן דגש על רכש מחברות ביטחוניות הפועלות בפריפריה, על הקצאת תקציב בהיקף של 750 מיליון ש"ח לטובת העורף בשנת 2022, על קידום רפורמת נפש אחת במלואה, וכן על תקצוב מלא של תכנית "ממדים ללימודים". כמו כן, סוכם על הסדרת נושא תקופות השירות במתווה מאוזן שהוצג ע"י משרד הביטחון.

בהודעה שפרסמו נאמר:"ראש הממשלה, שר האוצר ושר הביטחון מברכים על ההסכמה וקוראים לכלל השרים והמשרדים להגיע להבנות בהקדם על מנת לאשר את תקציב המדינה באופן סדור בממשלה ובכנסת".

אתמול פורסם ב'ישראל היום' כי שר האוצר ליברמן מעוניין שמערכת הביטחון תשקיע משאבים גדולים יותר ביבשה וסבור שבצבא משקיעים משאבים רבים מדי בחיל האוויר על חשבון כוחות היבשה. ליברמן מעוניין שמערכת הביטחון תשקיע יותר בטילי קרקע-קרקע ארוכים ומדויקים.

במערכת הביטחון מתנגדים לבקשתו של ליברמן ומעוניינים להפנות את התקציב למה שמוגדר כ"היערכות למעגל שלישי" – כלומר, חידוש היכולות ההתקפיות של צה"ל באיראן. לצרכים אלו נתפסים בעיני שר הביטחון והרמטכ"ל כדחופים וחשובים יותר.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו