אישור חוק הדיינים: "מי שיבחר את הדיינים החדשים אלו אנשים לא ערכיים"

חה"כ מיהדות התורה הסביר כי מי שיבחר כעת את הדיינים אלו אנשים שרמסו את כבוד המשפחה שלהם ומתגאים בזה. לדבריו, "החוק הזה יביא לבחירת אנשים לא רואיים, מי שיבחר את הדיינים, לא מבין מה זה בתי דין"


צילום: ערוץ הכנסת

ח"כ אורי מקלב התייחס היום (רביעי) לאישור חוק הדיינים ואמר כי מי שיבחר כעת את הדיינים אלו אנשים שרמסו את כבוד המשפחה שלהם ומתגאים בזה. "החוק הזה מביא לידי מצב שמי שיבחר את הדיינים החדשים אלו אנשים לא ערכיים", טען חה"כ מיהדות התורה.

לדבריו, "החוק הזה יביא לבחירת אנשים לא רואיים, מי שיבחר את הדיינים, לא מבין מה זה בתי דין". מקלב המשיך לתקוף והסביר: "אצלנו מי שבחר את הדיינים היו אלה אנשים ערכיים מאוד שצריכים להיות עם יושרה בלתי רגילה, עם ידע, עם הבנה, ובחרו דיינים עם עמקות ועם הכושר הזה לדעת איך לתרגם הלכות לפרקטיקה מיידית עכשווית ולא לעמוד בלחצים. – אנשים שצריכים להיות אנשי מעלה, אנשים שצריך לבחור אותם בפינצטה"

"וכעת – מי יבחר אותם? מי שיבחר כעת דיינים זה אנשים שרמסו את ערכי המשפחה, את ערכי הצדק, את ערכי הנאמנות בין שני אנשים, ועוד מתגאים בזה. אנשים שמתגאים עם רמיסה של ערכי משפחה, של ערכי אמינות בין אנשים. הרס משפחות – ועוד להתגאות בזה? הערכים האלה הם אוניברסליים. אלה יבחרו אנשים, אנשי מעלה?".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture