Official White House Photo by Shealah Craighead

טראמפ שכנע את הבכירים: "רק תגידו שהבחירות היו מושחתות; את השאר תשאירו לי"

הערות שפורסמו במהלך היממה האחרונה חושפות כי נשיא ארצות הברית לשעבר שכנע את ממלא מקום התובע הכללי ואת סגנו שיתמכו בקו שהוא מוביל נגד תוצאות הבחירות. יש לנו חובה לספר לאנשים שמדובר בבחירות לא חוקיות ומושחתות", אמר הנשיא לשעבר טראמפ

בתקשורת האמריקאית דיווחו במהלך היממה האחרונה כי בשיחה שקיים הנשיא האמריקני לשעבר, דונלד טראמפ, בדצמבר 2020 עם ממלא מקום התובע הכללי, ג'פרי רוזן, וסגן התובע הכללי בפועל ריצ׳רד דונוהי עולה כי הוא הפעיל לחץ של ממש שיבטלו את תוצאות הבחירות.

על פי הדיווח, דונלד טראמפ השקיע בשיחה זמן רב בכדי לשכנע אותם שיתמכו בדעתו לביטול תוצאות הבחירות. "רק תגידו שהבחירות היו מושחתות", אמר טראמפ לפי הכתוב בפתקים שנחשפו במהלך היממה האחרונה. "את השאר תשאירו לי ולחברי הקונגרס", את הדברים אמר טראמפ לאחר ניצחונו של יריבו ג'ו ביידן בבחירות לנשיאות ארצות הברית.

הערותיו של סגן התובע הכללי שנחשפו מראות כיצד נשיא ארצות הברית לשעבר דונלד טראמפ המשיך לדחוף טענות שווא בדבר הונאת בוחרים בכמה מדינות בארצות הברית. במהלך השיחה שהתקיימה ב-27 בדצמבר 2020, טראמפ אמר כי "אנשים כועסים" ומאשימים את משרד המשפטים בחוסר מעש. "יש לנו חובה לספר לאנשים שמדובר בבחירות לא חוקיות ומושחתות", אמר טראמפ.

"הערות אלה בכתב יד מראות כי הנשיא טראמפ הורה ישירות לרשות אכיפת החוק הבכירה במדינה שלנו לנקוט צעדים לביטול בחירות חופשיות והוגנות בימים האחרונים לנשיאותו", אמרה יו"ר ועדת הפיקוח על הבית הלבן קרולין מאלוני.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו