מדוע החליט נגיד בנק ישראל להוריד את הריבית במשק?

סטנלי פישר הודיע על הורדת הריבית במשק ברבע אחוז, לרמה של 2.75 אחוזים > ההודעה באה על רקע המשבר המחריף בשווקי העולם > פנינו לאן?

נגיד בנק ישראל סטנלי פישר הודיע אמש (ב') על הורדת הריבית במשק לחודש דצמבר ברבע אחוז, לרמה של 2.75 אחוזים.

ההודעה באה על רקע המשבר ההולך ומחריף בשווקי העולם, בהם ארה"ב ומדינות מסוימות באירופה. בעקבות המשבר במדינות אלו, גובר החשש בבנק ישראל מהתפשטות המשבר גם לישראל.

עוד בנושא:

הערכות שונות מדברות על כך שהנגיד ימשיך במגמה ויוריד את הריבית גם בהמשך. בבנק ישראל טרחו להדגיש כי הורדת הריבית מהווה החלטה נקודתית, ואיננה מסמנת על מגמה להורדת ריבית נוספת.

"תוואי הריבית בהמשך תלוי בהתפתחויות בסביבת האינפלציה, בצמיחה בישראל, בכלכלה העולמית, בבנקים המרכזיים העיקריים ובהתפתחות שער החליפין", נמסר מבנק ישראל.

הגורם העיקרי שבלם את הורדת הריבית בחודשים האחרונים היה מחירי הדיור שהוסיפו לעלות בחדות, אך ההתמתנות שחלה ברמת המחירים לאחרונה, הסירה את המכשול להורדת הריבית.

כמו כן, החשש שהביע פישר מפני צניחה חדה מידי במחירי הדיור תמכה אף היא בהורדת הריבית, צעד שיתמוך במחירי הדיור הגבוהים.

בהתאחדות התעשיינים אמרו בתגובה להחלטת הנגיד, כי "על הנגיד להמשיך ולהוריד את הריבית, זאת לנוכח החששות הגוברים מגלישה למיתון עולמי חמור, אשר יוסיף ויפגע ביצוא הישראלי, זאת לצד חולשתו של השוק המקומי".

בהודעת בנק ישראל נאמר, כי "המשבר העולמי מעמיק ומתפשט למדינות נוספות ומגביר את החששות לפגיעה קשה בכלכלה העולמית. על רקע זה גדל הסיכון לגלישה למיתון באירופה והאטה משמעותית בכלכלה העולמית, התפתחויות שליליות אלו כבר משפיעות על המשק הישראלי והשפעתם צפויה להתגבר".

הכתבות המעניינות ביותר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו