Yonatan Sindel/Flash90

השר אלקין: "מוקדם לדבר על סגר בחגים – אין צורך במגבלות אם הן לא תורמות"

זאב אלקין התייחס הבוקר להעברת התקציב אמש ואמר כי, "ממוצ"ש אולי ישנו כשעתיים, אח"כ לילה ללא שינה בכלל בין ראשון לשני. אין מה לעשות, זה מה שקורה בתקציב". אלקין אף תקף בחריפות את חברת הכנסת מירי רגב לאחר שזו לעגלה לו בנאום שנשאה במליאת הכנסת

שר הבינוי והשיכון זאב אלקין ממפלגת תקווה חדשה אמר הבוקר (שלישי) כי הם פועלים רבות בנושא הדיור בישראל. בדבריו הוא שלח אש לעבר מירי רגב ממפלגת הליכוד ואמר כי היא מתוסכלת.

בריאיון ל-103FM התייחס השר אלקין למספר נושאים, בהם אישור התקציב ע"י הממשלה, פתרון למשבר הדיור, הקורונה, ואף השיב אש למירי רגב על אחד מנאומיה האחרונים במליאת הכנסת בו לעגה לו.

"כל מי שמסתכל על התמונה הזאת מתמלא חמלה על מירי רגב", פתח אלקין את דבריו. "עוצמת התסכול כזאת אצלה שהיא מגיעה למקומות שאני חושב שאפשר רק לרחם עליה. אגב, גם עצם הביטוי, הרי מה לא אמרו עליי? שאוויש זה סוג של משרת, אמרו עלינו פקידים אפורים והרבה דברים. תפקידי לשרת את הציבור ואין לי בעיה עם זה".

אלקין הוסיף, "אני לא בטוח שהיא בעצמה יודעת למה היא התכוונה, תראה את התסכול, איך היא מתבטאת, לא בטוח שאם היית שואל אותה באותו רגע היא בכלל הייתה יכולה להסביר לך איפה היא נמצאת ומה היא אומרת. זה מתחת לרמה שממנה נעלבים".

אלקין התייחס להעברת התקציב אמש בישיבת הממשלה ואמר כי, "ממוצ"ש אולי ישנו כשעתיים, אח"כ לילה ללא שינה בכלל בין ראשון לשני. אין מה לעשות, זה מה שקורה בתקציב. רה"מ אח"כ הלך לישון כמו כולם, הכל בסדר. התקציב עובר אצלנו פעם ב-5 שנים, במצב נורמלי זה צריך להיות פעם בשנתיים, לכן אפשר לעמוד בלילה בלי שינה".

השר אלקין התייחס למצב הדיור ואמר כי, "אישרנו אתמול בסיכום תקציבי שינוי דרמטי בשיטה. הקבלן שזוכה בקרקע לא יכול למכור יותר מהמחיר המסובסד, 20 אחוז הנחה למשפחות צעירות שאין להן דירה. הגענו להסכמה ש-65 אחוז מהדירות שהמדינה תשווק יהיו בדרך הזאת, עשרות אלפי יחידות דיור, זאת אומרת שהקבלן שיזכה יהיה מחויב למחיר קבוע".

בסוף דבריו, התייחס אלקין לעלייה בתחלואת הקורונה ולדיבורים על מגבלות נוספות: "מוקדם עוד לדבר על סגר בחגים. אני חושב שצריך להגיב למציאות, לשמוע את המלצות המומחים ולראות את האופציות השונות. זה צריך לעבוד בצורה מקצועית, לראות מה העלות המשקית והתרומה לירידה בתחלואה ואז לקבל החלטה. אין צורך במגבלות אם הן לא תורמות לירידה בתחלואה, ומצד שני צריך לפעמים לקבל החלטות לא פשוטות".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו