Yonatan Sindel/Flash90

מנכ"ל משרד הבריאות לשעבר: "התחלואה עולה בקצב מהיר משחשבנו"

משה בר סימן טוב מנכ"ל משרד הבריאות לשעבר התייחס להמשך התפשטות הקורונה ואמר כי טרם ברור וידוע האם המצב ישתפר כמו בבריטניה או רק ילך ויחמיר כמו שהיה בגלים הקודמים. לדבריו, החיסון אינו יכול לשמש ככלי הגנה יחיד נגד נגיף הקורונה

מנכ"ל משרד הבריאות לשעבר, משה בר סימן טוב, התייחס הבוקר (רביעי) להמשך העלייה המתמשכת בתחלואה בנגיף הדלתא ואמר כי "באופן אישי אני בסדר, אבל מבואס כמו כולם מזה שהתחלואה עולה ועולה בקצב יותר מהיר משחשבנו".

בריאיון ל-103FM אמר סימן טוב, "אנחנו לא יודעים מה יהיה ומבינים שקורה פה משהו, אנחנו לא יודעים אם הדבר יתהפך לטובה כמו באנגליה, או ימשיך ויחמיר כמו שהיה בגלי התחלואה הקודמים".

לדבריו, בכל מקרה, יש משהו אחד שאנחנו צריכים להפנים ומתקשים לעשות את זה – זה שאנחנו צריכים לנהל את אורחות החיים שלנו כאילו הנגיף פה להרבה זמן שלא נאמר לתמיד. "צריכים לראות איך מוצאים מדיניות שמאפשרת לחיות לצד הקורונה ולא להתעלם ממנה", הוסיף.

משה בר סימן טוב נשאל האם הקונספט שחשבנו שאחרי החיסון הכול יראה אחרת – היה שגוי, והשיב: "צריך לומר את הדברים האלה בזהירות. תרומת החיסון אדירה, גם נתן הרבה זמן של שקט ואם היינו היום בלי חיסון היינו במצב קטסטרופלי, אנחנו לא שם וזה בגלל החיסון".

בר סימן טוב הדגיש כי "החיסון לא נותן את ההגנה המלאה שציפינו לה לאורך זמן, והוא הולך ונשחק. בנוסף, מתפתחים וריאנטים, ואולי בעתיד יהיו כאלה עמידים לחיסון – לכן הוא אינו מספיק ככלי יחיד".

בסיום הריאיון הוא התייחס למצב הנוכחי בבריטניה, אחרי הסרתן המוחלטת של ההגבלות, וציין כי מדובר בדבר שאנחנו לא יכיולים להסביר. "אני יכול לחשוב על הסברים שנותנים, על ההבדלים בינם לבינינו, אבל גם פה אם ניתפס לקונספציה שיכול להיות שישראל עוקבת בדיוק אחרי אנגליה ואם רק נחכה זה ירד, זו תהיה טעות", סיכם, "התחלואה ירדה באנגליה, והיא יכולה גם לעלות שוב. יש מספיק הבדלים בינינו שיכול להיות שבאיזושהי נקודה אנחנו לא נהיה כמותם".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו