צילום: פלאש 90

חילכם לאורייתא: רבבות לומדי התורה פותחים את 'זמן אלול' / מאמר מערכת

'חדשות JDN' יחד עם כל בית ישראל מברכים את הלומדים בברכת 'חילכם לאורייתא', ויחד עם הציבור החרדי, שמקריב עצמו למענכם, ימשיך לעמוד לימין התורה ולומדיה -כדי שאלה ימשיכו לשמש כמגן המחזיק את עולמנו הרוחני והגשמי

רבבות עמלי התורה, בני הישיבות ואברכי הכוללים מתכנסים בשעות אלה בהיכלי התורה וצוללים לעולם שכולו טוב עם פתיחת זמן אלול. עולם התורה והחינוך החרדי נמצא בס"ד בפריחה חסרת תקדים, כנגד, או שמא בזכות כל המנסים לפגוע בו חלילה.

בחזית ההתמודדות עם רוחות התקופה יתייצבו כמאה אלף אברכים אשר וויתרו על הרווחה הגשמית שמציע העולם ובחרו לשמור על חצרו של מלך – ד' אמות של הלכה. אליהם הצטרפו כ-40 אלף בחורי ישיבות גדולות אשר ייפרדו מחמדת הנעורים למען חדוות לימוד התורה והוויות אביי ורבא. אלה וגם אלה ישמשו כמודל להבנת רצונו יתברך בעולמנו עבור 40 אלף בחורי הישיבות הקטנות, מהם העומדים בתחילת המסע לשמירת התורה הנתונה לנו – עם סגולה.

מאחורי העומדים ראשונים במלחמתה של תורה ניצב ציבור שלם – הציבור החרדי, אשר מקדיש את חייו כדי שאלה ימשיכו לשמש כמגן ולהחזיק את העולם, הרוחני והגשמי. אלפי אבות בעלי בתים אשר משליכים את כל יהבם לחינוך בנם בדרך התורה והיראה. מאות אלפי אימהות שלוקחות על עצמם את נטל כלכלת המשפחה, רצות בין המאמץ להביא פרנסה לבין הדאגה למטלות הבית, וכשעיניהן טרוטות אך מלאות אושר בסוף יום עמוס, תישאנה תפילה ליוצר כל שבעליהן / ילדיהן יצליחו במלאכתם הקדושה.

מלבד הניצחונות הבודדים מאחורי כל בן תורה, ניצב הציבור החרדי שכקולקטיב מוותר על זכויות רבות המוענקות לאזרחים בישראל, ומשליך את כובד משקלו הפוליטי למען חיזוק עולם התורה. למרות הצמצום הנראה לעין בריכוזים החרדים בישראל והשירותים המועטים הניתנים לתושבים, הציבור נוהר בהמוניו בכל מערכת בחירות או מאבק ציבורי כשהנושא המוביל הוא שמירה על הרוחניות ובכך מגלה את מטרת העל שלו כציבור.

זמן אלול שנפתח אתמול ומגיע לשיאו בתחילת סדר ב' היום, הוא תמצית ההקרבה של מאות אלפי יהודים למען שמירת התורה וביצור עולם התורה שב"ה פורח מיום ליום בקצב מעורר התפעלות.

'חדשות JDN' יחד עם כל בית ישראל מברכים את הלומדים בברכת 'חילכם לאורייתא', ויחד עם הציבור שמקריב עצמו למענכם, ימשיך לעמוד לימין התורה ולומדיה.

פתיחת זמן אלול – יום טוב של חינוך ילדים / יעקב בנדה

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו