Yonatan Sindel/Flash90

חוק גיוס בני הישיבות: השרים יתכנסו מחר; טרם ברור האם יאושר הורדת גיל הפטור

הורדת גיל הפטור של בחורי הישיבות מגיל 24 לגיל 21 היא הבטחת הדגל של ראש הממשלה נפתלי בנט ומפלגת ימינה אך שר הביטחון בני גנץ מתנגד לכך. מחר צפויים שרי הממשלה להתכנס ולדון בעניים אך טרם ברור אם החוק יובא בנוסחו המקורי אן עם הורדת גיל הפטור

שרי הממשלה צפויים להתכנס מחר (שלישי) ולדון בחוק לגיוס בני ישיבות. לפי גורמים בממשלה, עדיין לא ברור אם החוק יובא בנוסחו המקורי, כפי שאושר בקריאה ראשונה בכנסת בסוף 2018, או עם הורדת גיל הפטור מ-24 ל-21, כפי שהקואליציה הצהירה והתחייבה בהסכמים הקואליציוניים.

על פי הדיווח ב'וואלה', הורדת גיל הפטור של בחורי הישיבות מגיל 24 לגיל 21 היא הבטחת הדגל של ראש הממשלה נפתלי בנט ומפלגת ימינה, שמטרתה לעודד צעירים חרדים להשתלב בשוק התעסוקה, שבה תומך גם ראש הממשלה החליפי יו"ר יש עתיד יאיר לפיד.

עם זאת, לפי גורמים בממשלה הורדת גיל הפטור מעוררת קשיים משפטיים, וגם שר הביטחון, בני גנץ, דורש לכרוך את המהלך במתווה שירות אזרחי כולל, שיתנה את הורדת גיל הפטור בשנת שירות אזרחי.

בכירים בקואליציה אמרו כי נוסח החוק שיובא מחר לממשלה טרם סוכם סופית, וכי גם אם הורדת גיל הפטור לא תיכלל באישור החוק בממשלה – הם ינסו לתקנו בהמשך במהלך החקיקה בכנסת.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו