Yonatan Sindel/Flash90

מנכ"ל משרד הבריאות אישר: מבצע החיסונים לבני 50 ומעלה יחל היום

מבצע החיסונים במנה הנוספת נגד קורונה מתרחב - וחוץ מבני 50 ומעלה, גם אנשי סגל רפואי, בעלי מחלות רקע, אסירים וסוהרים מתחת לגיל 50 יחוסנו • החל מהיום, גילאי 50 ומעלה יכולים לפנות לקופות החולים להתחסן או לתאם תור לחיסון שלישי

מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש, קיבל את המלצת הצוות המייעץ לחיסוני קורונה לחסן בחיסון שלישי אוכלוסיות מגיל 50 ומעלה, עובדי מערכת הבריאות, חולים בעלי גורמי סיכון לתחלואת קורונה קשה, אסירים וסוהרים.

מטעם משרד הבריאות נמסר הבוקר (שישי), כי המנכ"ל עדכן הלילה בעניין את מנכלי קופות החולים והחל מהיום, גילאי 50 ומעלה יכולים לפנות לקופות החולים להתחסן או לתאם תור לחיסון שלישי. עוד נמסר כי גם הבוקר מתקיימים דיונים נוספים לגיבוש ההנחיות הסופיות ביחס לאוכלוסיות השונות.

כזכור, חברי הצוות לטיפול במגפות של משרד הבריאות הצביעו אמש בעד הרחבת מבצע החיסון השלישי לקבוצות אוכלוסייה נוספות. בדיון עלה כי עד כה התחסנו קרוב ל-650 אלף ישראלים במנה השלישית, בהם 7,000 שהם מדוכאי חיסון.

במסגרת הנתונים שהובאו נאמר כי רמת ההגנה מפני הנגיף עולה פי כמעט פי שניים אחרי מתן מנת החיסון השלישית לעומת התקופה שלפניו, וכי שיעור המחוסנים בפעם השלישית שחלו בקורונה הוא כמחצית מהחולים שהתחסנו רק פעמיים.

עם זאת, ראש שירותי בריאות הציבור ד"ר שרון אלרעי-פרייס אמרה כי ייתכן שהאוכלוסייה שהתחסנה בפעם השלישית היא זהירה יותר – ועל כן התחלואה בה נמוכה יותר. כמו כן, בדיון עלה כי בני 12-15 שהתחסנו לאחרונה מוגנים יותר מזן הדלתא של הקורונה.

ראש הממשלה נפתלי בנט אמר "אני מברך את מומחי הצוות לטיפול במגפות (צט"מ) על קבלת ההחלטה הנכונה למען בריאות אזרחי ישראל. חברי הצוות שקדו במקצועיות וביסודיות, והגיעו למסקנה כי החיסון השלישי לבני 50 ומעלה ולצוותים הרפואיים הוא יעיל ונכון. המבצע לחיסון בני 60 ומעלה היה הצלחה גדולה, עם יותר מ-750,000 מתחסנים עד כה, וכעת אנו ממשיכים לשלב הבא".

"זהו צעד חשוב במאבק נגד מגפת הדלתא. אני קורא לכל מי שמעל גיל 50 – התייצבו כבר מחר בבוקר. צאו להתחסן. מדובר בהצלחת חיים. זה בידינו. ביחד עם משרד הבריאות, הבאנו כמות גדולה של חיסונים לישראל על מנת לאפשר פעולה מהירה של חיסון הציבור והגנה עליו מפני זן הדלתא".

עוד אמר בנט: "ברכותיי גם לשר הבריאות, ניצן הורוביץ, למנכ"ל משרד הבריאות, פרופ׳ נחמן אש, ולכל אנשי מערכת הבריאות על עשייתם המסורה ועל המנהיגות שהם מגלים בתקופה מורכבת זו. נמשיך את הטיפול במגפת הדלתא בצורה יסודית ואחראית. נשמור על החיים ועל שגרת החיים, עם איזון בין צרכי הבריאות לצרכי הכלכלה ופרנסת אזרחי ישראל".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו