דוד כהן, פלאש 90

אופטימיות זהירה: "נראה ירידה בתחלואה הקשה כבר בימים הקרובים"

ברקע העליה המשמעותית בתחלואה בישראל ואחרי פתיחת מבצע חיסוני הבוסטר מגיל 50 ומעלה, מעריך מנכ"ל משרד הבריאות כי המצב ישתפר • "מקווה מאוד שהחיסון השלישי יוריד את התחלואה הקשה ושהוא ימנע סגר"

על רקע הקפיצה בשיעורי התחלואה ו־9,257 בני האדם שאובחנו כמאומתים במהלך סוף השבוע, אומר היום (ראשון) מנכ"ל משרד הבריאות: "אני עוקב בדאגה אחרי המספרים, גם בסוף השבוע היו הרבה מאומתים ומספר החולים קשה עלה".

"מספר המאומתים צפוי לעלות, אנו מקווים לראות את השפעת החיסון השלישי. אנו פותחים עוד ועוד מחלקות, וזה מורכב כשיש גל כזה. כבר יש פגיעה באיכות הטיפול של בתי החולים, העומס על הצוותים גורם לכך שהטיפול פחות טוב".

נחמן אש, ששוחח עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM, המשיך עם זאת והביע אופטימיות לגבי השפעתו של מבצע חיסוני המנה השלישית על התחלואה בקורונה כבר בשבוע הקרוב.

"אנחנו מקווים שנראה בשבוע הקרוב סימנים של ירידה בתחלואה הקשה, במקרים מעל גיל 60 שהם חולים קשים. אנחנו מצפים לסימנים האלה כבר בימים הקרובים", אמר.

מנכ"ל משרד הבריאות הוסיף, "יש לנו מידע ראשוני על ההשפעה של החיסון השלישי כנגד הדבקות. ההערכה שלנו שזה הקטין את מס' המקרים בחצי בקרב המחוסנים, ואנחנו נצטרך לראות בימים הקרובים שהמגמה הזו נשמרת, וזה בא לידי ביטוי גם בתחלואה הקשה".

פרופ' אש המשיך: "אני חושב שצריך להמתין ולראות את האפקט של החיסון השלישי, אני מקווה מאוד שהוא יוריד את התחלואה הקשה ושהוא ימנע סגר. אם לא תהיה ירידה בתחלואה הקשה, נצטרך להגיע לצעדים הקשים ונלך לסגר".

על התנהלות הממשלה מול גל התחלואה אמר: "האסטרטגיה שנבחרה היא האסטרטגיה שאומרת שאנחנו מנסים לא לסגור את המשק בגלל המחירים הכלכליים והנוספים, מנסים לא לסגור את המשק, ולהתבסס על זה שהחיסונים ישפיעו ושההחלטות השונות כדוגמת תו ירוק וסגול ישפיעו על הורדת התחלואה. אנחנו לא יודעים אם זה יצליח ואם זה לא יצליח נצטרך כנראה ללכת גם להגבלות יותר קשות".

לבסוף התייחס פרופ' אש להורדת גיל מנת הדחף ל-40: "נבחן את זה בשבוע הקרוב, אנחנו רוצים להתנסות עוד עם החיסון השלישי לראות שהוא בטוח גם בגילי 50 ומעלה וככל שנראה את זה אני מאמין שנרחיב. זה יכול לקרות לקראת סוף השבוע לאחר שתהיה לנו יותר התנסות בבני 50. אני חושב שנכון לחסן בגילאים יותר צעירים, בגיל 40 ומעלה נראה לי מאוד בטוח אבל נראה בעוד כמה ימים".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו