Yonatan Sindel/Flash90

צוותי הכיבוי פועלים ב-100 מוקדים: "השריפה פרצה כתוצאה ממעשי ידי אדם"

"נשרפו קרוב ל-20 אלף דונם של חורש, וכמה בתים בודדים עלו באש ללא פגיעות בנפש", מעדכן נציב הכבאות שהוסיף כי ממדי השריפה ליד ירושלים דומים לזו שהייתה באסון הכרמל לפני כעשור • הוא סיפר מה הרחיק את הסכנה מבית החולים

נציב כבאות והצלה רב טפסר דדי שמחי אמר היום (שני) על השריפה הגדולה ליד ירושלים כי היא "פרצה כתוצאה ממעשי ידי אדם", הוא הוסיף כי ייתכן ומדובר היה ב"רשלנות, פזיזות, הצתה – אנחנו לא יודעים", והוסיף כי החקירה בנושא נמשכת.

עוד אמר כי השריפה בהרי ירושלים דומה בממדיה לשריפת הענק בכרמל ב-2010. "נשרפו קרוב ל-20 אלף דונם של חורש, וכמה בתים בודדים עלו באש ללא פגיעות בנפש", עדכן. הוא הביע את שמחתו וסיפוקו מהעובדה שב"ה לא היו נפגעים בנפש.

לדבריו, "לפני כמה שעות נשקפה סכנה לבית החולים הדסה עין כרם והצבנו שם כוחות גדולים. לשמחתי, פעילות של מטוסים מנעה הגעת האש לשם".

שר החוץ יאיר לפיד פנה למקבילו היווני, ניקוס דנדיאס, בבקשה להערך לסיוע אווירי בכיבוי השריפה בהרי ירושלים וקיבל ממנו תשובה שיוון תסייע ככל שתוכל. במקביל ערך שר החוץ התייעצויות עם צוות המשרד העוסק בסיוע הבין-לאומי הפועל מתוך חדר המצב של המשרד, שם מרכזים כעת פניות ליוון, קפריסין, איטליה, צרפת ומדינות נוספות כולל מאזורנו, בשיתוף פעולה עם המשרד לבטחון פנים.

לצד הסיוע האפשרי מחו"ל, בכבאות והצלה הודיעו כי מחר יצטרפו למאמצי הכיבוי 6 מטוסים קלים של חברת "כימניר". "המטוסים יהוו תוספת משמעותית לכח הכיבוי האווירי וישובצו למשימות בכפוף ובהתאם לצרכים המבצעיים של טייסת הכיבוי האווירית", נמסר.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

וו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture