צילום: שוקי לרר

"ללמוד הלכות שבת": כך הגיב שר התורה לתושבים שביקשו להתחזק בשל גל שריפות

בצל שריפת הענק בהרי ירושלים הרה''ג רבי שלמה קולדצקי נכדו של מרן הגר''ח קנייבסקי שליט''א מספר בגיליונו השבועי על דברי חיזוק ששמע בעבר מסביו הגדול לאחר גל שריפות שפקד את שכונת המגורים בו הוא מתגורר באופן לא שגרתי

רק בתקופה האחרונה פרצו שריפות ענק ברחבי העולם, מדינות רבות נאלצו להתמודד עם גל שריפות שטרם היה כמותו, גל השריפות ששרר במדינות רבות ברחבי העולם הגיע במהלך היומיים האחרונים גם לישראל כאשר שריפת ענק פרצה בהרי ירושלים והיא עדיין משתוללת כאשר כוחות הכיבוי מתקשים להשיג שליטה מלאה על האש.

הרה"ג רבי שלמה קולדצקי שליט"א נכדו של מרן שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי שליט"א מציין בגליונו השבועי כי לפני כחמש עשרה שנה פרצו מספר שריפות בשכונת המגורים בו הוא מתגורר, בתים רבים עלו באש באופן לא שגרתי, דבר שגרם לרבים לשאול על מה עשה ה' ככה.

בשליחות תושבי השכונה עלה הנכד למעונו של סביו הגדול מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי שליט"א ושאלו מהי הדרך להינצל משריפות. שר התורה הרהר קמעא ואז השיב כשהוא מצטט את דברי הגמרא במסכת שבת ששריפות מגיעות כתוצאה מחילול שבת.

"לכן", אמר לו מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי שליט"א, "צריך להקפיד על לימוד הלכות שבת בסעודה, ולהתחזק בעניינים אלה". הנכד מוסיף בגיליונו השבועי כי אכן תושבי השכונה קיבלו על עצמם קבלות טובות בנושא שמירת השבת ולימוד ההלכות הסעודה יחד עם כל בני המשפחה ואכן השריפות פסקו לגמרי.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו