Yonatan Sindel/Flash90

עימות בממשלה: כיצד יגבילו את מעמדי הסליחות בכותל המערבי?

אלפים מגיעים לאמירת סליחות במקום הקדוש, ורגע לפני מעמדי הסליחות ההמוניים מבקשים במשרד הבריאות להגביל את מספר המשתתפים בהם ל-5,000 איש בלבד • בקרן למורשת הכותל המערבי דורשים פי 3, ושר הדתות ניסה להציע פשרה

(צילום וידאו: הקרן למורשת הכותל המערבי)

בעיצומו של חודש הרחמים והסליחות, החלו לדון בממשלה בשאלה כיצד לקיים את מעמדי הסליחות ההמוניים, ברוב עם הדרת מלך, ליד שריד בית מקדשנו – הכותל המערבי.

מידי לילה, בימים אלו של תחילת חודש אלול, מגיעים אלפי יהודים מבני עדות המזרח לאמירת הסליחות במקום הקדוש, וממוצאי השבת הבאה יצטרפו אליהם יוצאי אשכנז, מהם יבואו רבים לכותל המערבי.

בנוסף, מתקיימים מספר מעמדים המוניים אליהם מגיעים בשנים רגילות רבבות יהודים, המבקשים סליחה. השנה, רוצים במשרד הבריאות להגביל את המעמדים למספר של 5,000 משתתפים בלבד.

יאיר שרקי מדווח בחדשות 12 כי בקרן למורשת הכותל המערבי דורשים כי יאשרו השתתפות של 15,000 איש – ושר הדתות מתן כהנא הציע פשרה: 10,000 מתפללים יורשו להשתתף בכל מעמד.

ויכוח נוסף שעלה הוא האם להתנות את הכניסה רק בתו ירוק, לייצר כניסה רק בקפסולות קטנות, או לחילופין ליצור מתחם של תו ירוק ומתחם של קפסולות למי שאין לו תו.

ומה מונע את ההחלטה? מתברר כי מספר המשתתפים והמתווה שיקבעו בכותל יחייבו גם את כנסיית הקבר והר הבית. כאשר ההגבלות נוגעות למקומות החשובים להבדיל לאיסלאם ולנצרות, מדינת ישראל מתקשה להחליט והעבירה את הדיון למל"ל ולגורמים מדיניים.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture