Yonatan Sindel/Flash90

דוד ביטן משוכנע: "בעוד שנה אנו חוזרים לשלטון, הם לא יחזיקו מעמד"

"הממשלה יצרה מצב שהיא צריכה לשרוד, ולכן מדינת ישראל בבעיה", תוקף חבר הכנסת ממפלגת הליכוד שמעריך כי הקואליציה תתפרק בתוך שנה • על התמונה של ביבי יושב על מזוודות בשדה תעופה: "כאב לי הלב לראות את נתניהו יושב ככה"

"גנץ לא מאמין לנתניהו, למרות שהוא יכול להיות ראש ממשלה מיד, הוא מפחד שאחרי שהוא יעשה זאת כל מפלגות הקואליציה ירצו בחירות" – כך, מסביר היום (שישי) ח"כ דוד ביטן את הסיבה מדוע לדעתו גנץ לא נענה להצעה המפתה של נתניהו.

כזכור, מתי טוכפלד דיווח בישראל היום כי נתניהו הציע לבני גנץ להיות ראש ממשלה קדנציה שלמה ללא רוטציה, בעוד הוא עצמו יהיה רק ראש הממשלה החלופי. ביטן הסביר את הסיבה מדוע לדעתו גנץ יסרב, בראיון לרדיו 103.

חבר הכנסת ממפלגת הליכוד הימר כי "הממשלה תחזיק שנה ככל היותר", והסביר: "ממשלה לא יכולה להתפרק תוך חודשיים, אך הם מגזימים בכמה שהם נותנים. מישהו עושה להם בעיות והם נותנים לו תפקיד. הממשלה יצרה מצב שהיא צריכה לשרוד, ולכן מדינת ישראל בבעיה".

בתגובה לניסיונות לבחוש בתוך מפלגת הליכוד ולהביא להחלפת נתניהו אמר ביטן, "אני לא רואה מצב בו הצד השני יקבע מי יהיה ראש הליכוד". על התמונה של נתניהו יושב על מזוודות בשדה תעופה אמר: "כאב לי הלב".

"זה לא נעים. בישראל לא מכבדים בעל תפקיד זה לא משנה מי, יכלו לשלוח מישהו מהקונסוליה לקבל אותו אבל הם לא עשו את זה. מה שטוב בפוליטיקה ודמוקרטיה שכל תפקיד הוא זמני וזה מוכיח את זה בצורה בולטת. תניהו הוא ראש ממשלה לשעבר, שכיהן 12 שנה, אין שום סיבה שלא ישלחו מישהו לקבל אותו בניו יורק. לא מכבדים בישראל כלום".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו