Hadas Parush/Flash90

בנושא הורדת גיל הפטור לחרדים: הוויכוח החריג בין יאיר לפיד לשר הביטחון

לפיד דרש מתווה חדש, ואמר כי "המתווה של משרד הביטחון לא טוב". לדבריו, יש הסכם קואליציוני שצריך לעמוד בו. גנץ הסביר שהוא לא מוכן להתפשר על "מתווה השירות": "מבחינתי אין על מה לדבר"

ויכוח חריף וחריג התפתח היום (ראשון) בפורום ראשי המפלגות בין שר החוץ יאיר לפיד לשר הביטחון בני גנץ, שכמעט הוביל לפיצוץ בנוגע לאישור חוק הגיוס והתוספת לפנסיות בצה"ל.

על פי הדיווח ב'כאן חדשות', לפיד דרש מתווה חדש, ואמר כי "המתווה של משרד הביטחון לא טוב". לדבריו, יש הסכם קואליציוני שצריך לעמוד בו. גנץ הסביר שהוא לא מוכן להתפשר על "מתווה השירות": "מבחינתי אין על מה לדבר. זה או שהמתווה יאושר או שמבחינתי לא יעלה כלום".

בשל הוויכוח החריף בפורום ראשי המפלגות ישיבת הממשלה נדחתה ביותר משעה. ברגע האחרון השר זאב אלקין הצליח להוביל לפשרה וגיל הפטור ירד ל-21 לשנתיים, שלאחריה יעלה בהדרגה לגיל 23.

בתוך כך, נציגים מגופי ביטחון נוספים, בהם המשטרה ושירות בתי הסוהר, פנו בסוף השבוע למשרד האוצר והבהירו שידרשו לקבל תוספת זהה לפנסיות שלהם, ככל שהתוספת לפנסיות של אנשי הצבא תאושר.

בדיון התרחש עימות במהלכו שר הביטחון גנץ הרים את קולו: "לא אתן ידי לקיצוץ רטרוקאטיבי, באף משרד ממשלתי לא עושים את זה". יועץ הרמטכ"ל לענייני כספים טען כי "הסכום שדובר עליו בתקשורת הוא אחיזת עיניים״. הרמטכ"ל אביב כוכבי אמר בדיון כי ההחלטה בעניין היא "עניין של ערכים ולא של מספרים, איך המדינה מתייחסת למגניה, לאנשים שיכלו לפתח קריירה בחוץ ובחרו לשרת".

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

גנץ חכם. להבדיל מבנט, הוא לא רוצה לסגור את האפשרות לשבת עם החרדים בעתיד.
אני מקווה שגדולי ישראל יעשו חרם על בנט וחברו הטרפה הרוסי בדיוק כפי שעשו על מר יהיר.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו