נֵס גָּדוֹל הָיָה בטאהש: שריפה פרצה בתחתית בית המדרש ללא נפגעים

האדמו"ר עמד להכנס להדלקת נר חמישי ובניסי נסים פונה האדמו"ר עוד בתחילת השריפה ולא ניזוק משאיפת העשן | עקב השריפה ידליק האדמו"ר בביתו

מאות חסידי טאהש המתגוררים בקרית טאהש שבקנדה, כבר עמדו מוכנים ומזומנים לחזות בעבודת הקודש עת אשר כ"ק אדמו"ר מטאהש שליט"א מדליק נר חמישי של חנוכה.

קרא עוד:

[postim]

אך לפתע עשן סמיך וריח מחניק גרם לפאניקה מרובה בקרב החסידים, בירור קצר העלה כי שריפה גדולה פרצה בתחתית הבנין בחדר בו נמצאים דודי החשמל המחממים את מימי המקווה, העשן הסמיך עלה והגיע גם לבית המדרש שהתמלא עשן שחור.

האדמו"ר כבר שהה בחדר הסמוך לבית המדרש והחנוכיה עמדה על מקומה ממתינה להדלקה, אך עם הישמע דבר השריפה מיהרו המשמשים לקחת את האדמו"ר הישיש למקום מבוטח והחזירוהו לביתו ובכך בוטלה מעמד ההדלקה הערב.

צוות הצלה, כיבוי אש והשומרים מיהרו למקום ובמשך כ-40 דקות ארכה פעולת הכיבוי, ארגון השומרים השגיח על הנוכחים במקום שלא יתפרצו פנימה, כמו כן חילצו תוך כדי את ספרי התורה מבית המדרש.

ראש ארגון השומרים בקרית טאהש ר' אייזיק וייס אומר הערב לJDN: כי הדליקה פרצה סמוך לשעה 18:00 כאשר האדמו"ר מתכונן דקות אחרונות לקראת ההדלקה בתוך בית המדרש, וברוב תושיה חילצו הגבאים את האדמו"ר עוד בתחילת השריפה ומנעו מהאדמו"ר שאיפת עשן המסכנת חיי אדם ביחוד בגילו המופלג.

עקב כך האדמו"ר ידליק הערב את הנר החמישי בביתו במנין מצומצם, על פני החסידים ניכרה אכזבה הם טרחו ובאו בקור ובשלג, אך מאידך הם שמחים על הנס שבחסדי השם האירוע הסתיים ללא נפגעים, לעת עתה בית המדרש נשאר סגור בשל עשן שחור שדבק בתקרות ובקירות בית המדרש ועוד המלאכה ארוכה לנקות ולהפיג את הריח המחניק.

תמונות מהזירה

מנזקי השריפה בטאהש - חנוכה תשע''ג (2) מנזקי השריפה בטאהש - חנוכה תשע''ג (1)

שריפה בביהמ''ד טאהש - חנוכה תשע''ג (1) שריפה בביהמ''ד טאהש - חנוכה תשע''ג (2) שריפה בביהמ''ד טאהש - חנוכה תשע''ג (3)

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו