ליברמן מגיב לכתב האישום: "אני לא חייב להתפטר"

שר החוץ אביגדור ליברמן מגיב הערב (חמישי) להחלטת היועץ המשפטי לממשלה ומבהיר: "לפי חוות דעת משפטית שקיבלתי, אני לא חייב להתפטר". שר החוץ ביקש להסיר את חסינותו הפוליטית ע"מ שיוכל להישפט מהר ככל האפשר.

ליברמן הבטיח, אבל לא הבטיח לקיים: בשעה זו הגיב השר להחלטת היועץ המשפטי לממשלה ואמר: "לפי חוות דעת משפטית שניתנה לי, אני לא חייב להתפטר".

קרא עוד:

[postim]

למרות שהבטיח להתפטר מתפקידו במידה ויוגש כתב אישום נגדו, הערב שר החוץ אביגדור ליברמן נשמע אחרת. במהלך כנס צעירים של "ישראל ביתנו" בתל אביב הגיב ליברמן להחלטתו של היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין ואמר "לפי חוות דעת משפטית שניתנה לי, אני לא חייב להתפטר, אבל בסופו של דבר אקבל את ההחלטה בעצה אחת עם עורכי דין". לגבי הבטחתו טען כי כשהבטיח, דובר בתיק החקירה הגדול, כרגע מדובר במשהו אחר.

ליברמן קרא להסיר את חסינותו הפרלמנטרית בהקדם האפשרי כדי שיוכל להתייצב למשפטו.

במהלך הדברים שנשא בכנס אמר שר החוץ: "מבחינתי, ברגע שנפלה ההכרעה, ביקשתי להוריד את החסינות. אני רוצה את המשפט הזה מהיר ככל האפשר", והבהיר "אנחנו בעיצומה של מערכת הבחירות, אני חושב שיש עניין של פגיעה בציבור הבוחרים – אנחנו רצנו בבחירות האחרונות לבד וקיבלנו 400 אלף קולות, ולא ניתן לזלזל בזה. אנחנו נמצאים 40 יום לפני הבחירות. אנחנו חיייבים לנצח בבחירות הללו בצורה הרבה יותר משכנעת מבחירות קודמות. לכן בסופו של דבר ההחלטה תתקבל בעצה אחת לאחר קבלת חוות דעת מעורכי הדין וגם לאחר שיקול של אי-פגיעה בציבור הבוחרים".

בעקבות החלטת היועץ המשפטי לממשלה לסגור את תיק החקירה המרכזי ולהגיש כתב אישום בגין מרמה והפרת אמונים בפרשת השגריר, אמר ליברמן כי הוא ישקול את "האלמנטים של ממשלת המעבר ושל מערכת הבחירות".

במערכת הפוליטית היו שברכו על סגירת התיק המרכזי והתייחסו לכתב האישום כ- אל פרט שולי וזניח ואילו אחרים תקפו את ליברמן ודרשו ממנו להתפטר באופן מיידי.

ראש הממשלה נתניהו היה בין אלו שברכו על סגירת התיק ואף הביע תקווה שליברמן יצליח להוכיח את חפותו גם מהתיק היחידי שנותר נגדו.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

זה היה צפוי. כל ילד הבין שכנופיית שלטון החוק ממתינה לעיתוי של ערב בחירות כדי לנסות ולפגוע בליברמן.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו