תנופת ענק בירושלים: ראש העיר משה ליאון חנך מאות כיתות חדשות ביניהן המוסד הגדול בארץ לחינוך מיוחד

בשרשרת אירועים נחנכו מאות כיתות שנבנו בעיר, בהם המוסד הגדול בארץ לחינוך מיוחד שנבנה בעלות של 44 מיליון שקלים ראש העיר משה ליאון: חינוך הוא הנושא הקרוב ביותר לליבי וחינוך מיוחד על אחת כמה. נמשיך להצעיד את החינוך בירושלים לפסגות"

ראש העיר ירושלים משה ליאון חנך עשרות כיתות חדשות בעיר, ביניהן גם מוסד לחינוך מיוחד הגדול ביותר בישראל. בשרשרת אירועים שהתקיימו במוסדות, התקבל ראש העיר בברכה ובתודה, על השקעה ייחודית של כמאה מיליון שקלים מתקציב העירייה למהפכת החינוך עליה הכריז בתחילת כהונתו.

בין בתי הספר שנחנכו היה בית יעקב באידיש בהנהלת הרב יחזקאל הלפרין, בו שיפצה העירייה והרחיבה עשרות כיתות בעלות כוללת של מיליוני שקלים. ראש העיר כובד בהסרת הלוט, לקול מחיאות כפיים נרגשות של מנהלי המסד שהודו לאנשי המקצוע שעמלו בחודשים האחרונים מסביב לשעות כדי להשלים את המלאכה עד לפתיחת שנת הלימודים.

בבית וגן חנך ראש העיר מבנה חדש של בית יעקב בשכונה, בעלות של עשרות מיליוני שקלים. בבית הספר נבנו עשרים וארבע כיתות חדשות לחלוטין, ועוד שלושים ושישה כיתות עברו שיפוץ עומק מהמסד ועל הטפחות. ח"כ הרב משה גפני שהשתתף בטקס בבית וגן יחד עם מנכ"ל החינוך העצמאי הרב אליעזר סורוצקין נשא דברים נרגשים ואמר לראש העיר: "אתה עושה מלאכה נאמנה. אנחנו רואים מה קורה בשאר הארץ ואיך כאן דואגים לכל פרט. יש אפילו ספסלים בחוץ. אנחנו חוגגים בירושלים כל שבועות הקמת של מבנה חדש, מוסד חדש, ברמה הכי גבוה שיש. מה שנעשה פה בבית וגן זה באמת ארמון".

ח"כ הרב גפני שיבח את מאמצי ראש העיר להקמת מבנים לבתי ספר בשכונות המעורבות: "אני מחזק את ידיך במאמצים להקים בתי ספר בכל השכונות, בגבעת מרדכי ובקרית יובל. נשמח לתמוך בך גם בבחירות הקרובות. הנושא הזה על הפרק".

פסגת האירועים הייתה בבית הספר של עמותת 'שתילים' בשכונת נווה יעקב. מדובר בבית ספר לחינוך מיוחד הגדול ביותר בארץ, שנבנה ביוזמת ראש העיר בעלות של ארבעים וארבעה מיליון שקלים.

ראש העיר נשא דברים ואמר: "אני מהבוקר חונך מוסדות, אבל לאירוע הזה חיכיתי כל היום. השקענו פה בבניין מעל ארבעים מיליון שקל. חינוך מיוחד זה הנושא הקרוב ביותר לליבי".

בסיום האירוע הגיש מנכ"ל עמותת 'שתילים' ישראל רייסנר מתנה מיוחדת לראש העיר ירושלים ולרעייתו, סט מחזורים מעור מתנת ילדי המוסד. ראש העיר הודה בחום, ואמר: "נמשיך להצעיד את החינוך המיוחד לשוויוניות מלאה בירושלים, ואת החינוך בעיר בכלל לפסגות".

בשלל אירועי חנוכת הבית בירושלים השתתפו לצד ראש העיר משה ליאון, סגניו הרב ישראל קלרמן מחזיק תיק משאבי חינוך, הרב אברהם בצלאל מחזיק תיק חינוך חרדי, הרב אליעזר ראוכברגר, הרב צביקה כהן נציג אגו"י בעירייה הרב יחזקאל הלפרין, מנהל אגף חינוך חרדי הרב שמואל גרינברג, מנכ"ל העירייה, הרב אליעזר סורוצקין מנכ"ל החינוך העצמאי, וחברי הכנסת הרב משה גפני, הרב אורי מקלב והרב אוריאל בוסו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו