פלאש 90

הילד שנשכח ברכב ונפטר הצית ויכוח סוער בין שרי התחבורה לשעבר

האם מותו של מאיר ישראל עשוש היה נמנע לולא החלטת שרת התחבורה המכהנת לבטל את הנחיית קודמתה לחייב התקנת מערכת נגד שכחת ילדים ברכבים? אחרי ההאשמה החמורה, שר התחבורה לשעבר בצלאל סמוטריץ' התערב ועשה סדר

שרת התחבורה לשעבר מירי רגב, כתבה היום (שלישי) בעקבות האסון בו נשכח הילד הקטן, מאיר ישראל עשוש, ברכבו של אביו עד שנמצא ללא רוח חיים כעבור שעות, כי המוות יכול היה להימנע.

בציוץ בחשבון הטוויטר שלה כתבה רגב, "עוד ילד שנשכח באוטו ומצא את מותו הטראגי ברכב לוהט, עוד אסון שיכול היה להימנע אילולא השרה מיכאלי הייתה דוחה את התקנה למניעת שכחת ילדים ברכב. נקרע הלב, תנחומיי הכנים למשפחה".

היא התכוונה לתקנה שהעבירה המחייבת בעלי רכבים בהתקנת מערכת המתריעה מפני שכחת ילדים ברכב, תקנה שנדחתה על ידי שרת התחבורה מרב מיכאלי, שכעת מואשמת על ידי רגב בחריפות.

אך מי שכיהן לפני רגב במשרד התחבורה, בצלאל סמוטריץ' התערב ועשה סדר. בחשבון הטוויטר שלו כתב: "מירי, זו אכן טרגדיה כואבת, כמו כל אסון, אבל גם התקנות שלך לא היו מונעות אותה כי מדובר בילד בן 6 והתקנות שלך דיברו על ילדים עד גיל 4".

סמוטריץ', שהיה שר תחבורה פופולארי, הוסיף: "ובכלל, חוקים ותקנות ורגולציה יקרה הם לא הפתרון לכל מחלה, אסון, תופעה או אתגר. יש דרכים רבות, יעילות וממוקדות הרבה יותר".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו