ממשיכים לכבוש: בטאליבן נערכים להקמת ממשלה חדשה שתוכרז בשבוע הבא

גורמים בטליבאן אמרו אתמול כי כוחותיהם הצליחו להשתלט על המחוז, אך כוחות האופוזיציה הכחישו זאת. בארגון מתכוננים לקראת הקמת ממשלה חדשה ובדרך מנסים לכבוד עוד ועוד חלקים במדינה שעומדת על סף קריסה של ממש

ימים לאחר שהכוחות האמריקנים עזבו באופן סופי את מדינת אפגניסטן, בטאליבן נערכים להקמת ממשלה חדשה שככל הנראה תוכרז במהלך השבוע הבא. על פי הדיווחים בכלי התקשורת, כוחות הטאליבאן והאופוזיציה המשיכו להילחם היום (שבת) על השליטה בעמק פנג'שיר שמצפון לקאבול הבירה – המחוז האחרון שעדיין לא נפל לידי הטאליבאן.

ב'חדשות 12' דווח כי גורמים בטליבאן אמרו אתמול כי כוחותיהם הצליחו להשתלט על המחוז, אך כוחות האופוזיציה הכחישו זאת. דובר חזית ההתנגדות הלאומית של אפגניסטן כתב בחשבונו האישי בטוויטר "המאבק על המבצר של אפגניסטן לא נשבר". הטאליבאן לא הוציא עד כה הודעה רשמית על כך שהם כבשו את העמק, שהתנגד כבר בעבר לשלטונם כשהיו בפעם האחרונה בשלטון בשנים-2001-1996.

למרות שעדיין לא יצאה הודעה רשמית על כיבוש המחוז, בסוכנויות הידיעות מדווחים על כך שלפחות 17 בני אדם נהרגו ו-41 נפצעו במהלך חגיגות שנערכו בקאבול. דובר הטאליבאן זביולה מוג'היד העביר ביקורת על החוגגים וצייץ בטוויטר: "הימנעו מירי באוויר ובמקום זאת הודו לאלוקים". לדבריו, "הקליעים יכולים לפגוע באזרחים, אז אל תירו שלא לצורך".

בתוך כך, הכלכלה האפגנית נמצאת בסכנה בעקבות השתלטות הטאליבאן. בנקים רבים סגורים ברחבי המדינה וקיים מחסור במזומנים. החשש הוא שמבלי סיוע ממדינות העולם, אפגניסטן תקרוס כלכלית.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו