הסוכנות לאנרגיה אטומית מאשימה את ישראל: פגעה בציוד שלנו במהלך תקיפה

סבא"א מסרה בדו"ח המיועד לקהילה הדיפלומטית, כי המתקפה באתר הובילה לפגיעה קשה ביכולות המעקב של הסוכנות אחר הפעילות האיראנית במקום. זאת לאחר המשטר האיראני אסר את כניסתם של אנשי הסוכנות לאתר עוד בחודש פברואר

הסוכנות הבין לאומית לאנרגיה אטומית פרסמה דו"ח ובו היא מאשימה כי ציוד מעקב שלה נפגע בתקיפה שמיוחסת למדינת ישראל באתר גרעין באיראן בחודש יוני. בתקיפה באתר לייצור צנטריפוגות בעיר כראג' באיראן נהרסו מצלמות ומכשירי המעקב של הסוכנות.

ב'כאן חדשות' דווח כי סבא"א מסרה בדו"ח המיועד לקהילה הדיפלומטית, כי המתקפה באתר הובילה לפגיעה קשה ביכולות המעקב של הסוכנות אחר הפעילות האיראנית במקום. זאת לאחר המשטר האיראני אסר את כניסתם של אנשי הסוכנות לאתר עוד בחודש פברואר. עם זאת, נמסר כי המשטר התיר את המשך הצבתן של מצלמות במקום.

עוד צוין בדו"ח שהממשלה החדשה באיראן ממשיכה להעלות באופן דרמטי את רמת הייצור של אורניום מועשר, תוך שהיא מונעת את הבקרה של סבא"א – דבר המקשה עוד יותר על מאמציהן של מדינות המערב להחיות את הסכם הגרעין מ-2015.

בתוך כך, נשיא איראן אבראהים ראיסי ממשיך לאיים לגבי השלכות אפשריות אם הסוכנות תקבל החלטה שפוגעת בארצו. בשיחה עם נשיא המועצה האירופית אמר ראיסי: "צעד לא מועיל מצד סבא"א יפגע בשיחות בווינה".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו