Basel Awidat/Flash90

השר לביטחון פנים החליט להקים וועדת חקירה למחדל הבריחה מהכלא

עמר בר-לב החליט הערב להקים ועדת חקירה ממשלתית לבדיקת נסיבות המחדל החמור שהיקפיו הולכים ומתבהרים מרגע לרגע זאת ארבעה ימים לאחר המחדל החמור בו שישה אסירים ביטחוניים נמלטו מכלא גלבוע

ארבעה ימים לאחר מחדל הבריחה של ששת האסירים הביטחוניים מכלא גלבוע החליט הערב (חמישי) השר לביטחון פנים עמר בר-לב להקים ועדת חקירה ממשלתית לבדיקת נסיבות המחדל החמור שהיקפיו הולכים ומתבהרים מרגע לרגע.

בהודעת לשכת השר נכתב כי ההחלטה על הקמת הוועדה התקבלה לאחר היוועצות עם היועץ המשפטי לממשלה, הד"ר אביחי מנדלבליט, ותובא לאישור הממשלה.

השר לביטחון הפנים בר-לב מסר כי: "לא נותיר אבן על אבן ללא בחינה. בליל יום שני אירע כשל חמור שיש למצות את הבדיקה לגביו. אני סומך על ממשלת ישראל כי תאשר את המלצתי ונוכל לרדת לשורש האירועים שהובילו לתוצאה הקשה".

מפרטים נוספים על התקרית שהתפרסמו ב'ווינט' עולה כי במגדל השמירה שמעל פתח יציאת המנהרה שחפרו האסירים שנמלטו – כלל לא היה שומר בעת בריחתם.

בשלב זה לא ברור מה הסיבה לכך שלא היה שומר במגדל – אם מדובר בסידורי אבטחה טקטיים של השב"ס, במחסור תקציבי או שהסיבה לכך אחרת. מצלמת האבטחה שבאזור דווקא כוונה ככל הנראה לאזור המנהרה שנחפרה – אבל כפי הנראה איש לא הסתכל על המצלמות.

בתוך כך, המרדף אחר ששת המחבלים שנמלטו מכלא גלבוע בלילה שבין ראשון לשני נמשך, ולו שותפים כוחות רבים בשטח ובמוקדים שעוסקים במודיעין. במקביל, צה"ל נערך להסלמה במציאות הביטחונית באזור ומקפיץ ארבעה גדודים ליהודה ושומרון כדי לתחום את ג'נין ומרחב ירדן על מנת שהמחבלים הנמלטים לא יצליחו לחצות גבול.

ב'חדשות 12' דווח כי גם הסיוע האפשרי שמקבלים המחבלים כאן בגבולנו מצד ערביי ישראל מעלה תהיות מצד גורמים במערכת הביטחון שמעלים על שפתם את האפשרות להתלקחות משמעותית בהמשך גם בזירה הזו.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

האסירים נתפסו?

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו