David Cohen/Flash90

זרקא: "הייתי רוצה לצמצם התקהלויות המוניות, הקבינט החליט שכן יתקיימו"

פרויקטור הקורונה פרופ' זרקא בוועדת החוקה: "שיעור החיוביים אצל ילדים עומד על 7.1% ; סוכם עם רה"מ שבמקום ניירת, התו הירוק יעודכן בברקוד אוטומטי למחוסנים ונבדקים שיוזן לתוך המערכת" • צפו

פרויקטור הקורונה, פרופ' סלמאן זרקא, בדיון בוועדת חוקה: "לאור פתיחת שנה"ל והחגים הייתי רוצה לצמצם התקהלויות המוניות אך לגיטימי שמי שיקבל החלטות במדינה זה הקבינט שהחליט שאותם אירועים גדולים כן יתקיימו. לאחר ביקורי באומן, אני לא חושב שאפשר למנוע אירועים כאלו גם בהקשר דתי וגם בהקשר חילוני".

"תו ירוק הוא כלי המאפשר לאזן סיכונים ומאפשר לאותו בן 70 מחוסן שנכנס למסעדה להבין שמסביבו אנשים שמידת הסיכון שידביקו אותו נמוכה, ולא אפס. בדיקת אנטיגן לילדים מקטינה את הסיכון אך הוא לא אפס. חובתנו לדאוג שיהיו יותר מקומות שאדם שדאג לעצמו יוכל להיכנס ולא להידבק".

"צריך לקחת בחשבון גם מדוכאי חיסון שיהיו מוגנים עם פחות סיכון. אז מי שמחוסן בהגדרות שייכנסו לתוקף ב-1.10 קרי שאם עברו חמישה חודשים מאז שהתחסן, צריך להתחסן מנה שלישית ואם לא עברו אז מספיק 2 מנות. אתמול נערך דיון עם רה"מ וסוכם שאנו מעדכנים זאת דרך ברקוד שכל אותם אזורים שנדרש תו ירוק לא מתעסקים עם ניירת אלא, עם ברקוד אוטומטי שמוזן לתוך המערכת".

"ילדים עד גיל 12 וכאלה שלא יכולים להתחסן צריכים להיבדק בבדיקת אנטיגן שגם היא תוכנס למערכות כתו ירוק. הנתונים שלנו מראים ששיעור החיוביים אצל הילדים עומד על 7.1% לעומת 5.9% בקרב המבוגרים ואנחנו מדברים על כך ש-54% מהחיוביים אתמול הם ילדים ולכן זו המדיניות המסדרת את ניהול הסיכונים במדינת ישראל".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture