נכים חוסמים את הרכב • צילום: דוברות רכבת ישראל

הנכים יצאו להפגין והממשלה נכנעה: "כל הדרישות התקבלו"

המדינה התחייבה לכבד את ההסכמים שנחתמו במלואם, ולשלם רטרואקטיבית על העיכובים בהעלאת הקצבה, אחרי המחאה של הנכים שהשביתו את המדינה • ארגוני הנכים מבהירים בתגובה: "המחאה מוקפאת ולא הסתיימה, נשאר עם האצבע על הדופק"

ארגוני הנכים הודיעו היום (רביעי) על הקפאת מאבקם ליישום מלא של מתווה העלאת הקצבאות, זאת לאחר שהמדינה הבטיחה להם כי כל הדרישות שהעלו לגבי אופן יישום המתווה התקבלו. בארגונים מבהירים כי מדובר בהשהיית המאבק עד לסוף נובמבר בלבד, וכי לא יהססו לחדשו אם יגלו שההסכם לא מיושם.

ההחלטה התקבלה לאחר שיחה שניהלו היום נציגי מאבק הנכים עם גורמים בכירים, מהם קיבלו את ההבטחה. הוחלט להקפיא את מאבק הנכים עד לתאריךה-28 לנובמבר, לאחר שהובהר למובילי מאבק הנכים כי הכסף ישולם במלואו כולל כלל הדרישות שהוצגו לממשלה.

אייל כהן מוביל מרכזי של מאבק הנכים ומוביל בפועל של קבוצת 'הנכים הופכים לפנתרים': "אני מאמין שרצון שני הצדדים לסיים את מאבק הנכים שנמשך שנים רבות", אך מבהיר כי מחאת הנכים כרגע תימצא כמוקפאת ולא כמסוימת, "עד לקבלת כלל הכספים לחשבונות הנכים".

דוברות המאבק: "אנו מברכים על כל צעד שמתקדם למען סיום מאבק הנכים אך תמיד נהיה עם היד על הדופק בכדי ליישם את החוק וההסכמים כי חוק והסכמים חייבים לכבד".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו