Hadas Parush/Flash90

ישראל על התקרית בקפריסין: "טרור איראני, שגיא לא היה היעד"

בקפריסין מדווחים כי המוסד העביר את המידע לשירותי הביטחון במדינה. דובר ראש הממשלה, מתן סידי: "מדובר באירוע טרור שכוון ע"י איראן כנגד אנשי עסקים ישראלים המתגוררים בקפריסין. אין מדובר באירוע פלילי"

דובר ראש הממשלה, מתן סידי, הודיע היום (שני) בהודעה רשמית כי "בניגוד לחלק מהפרסומים אמש בנוגע לאירוע בקפריסין, אבקש להבהיר, בשם גורמי הביטחון, כי מדובר באירוע טרור שכוון ע"י איראן כנגד אנשי עסקים ישראלים המתגוררים בקפריסין. אין מדובר באירוע פלילי, ואיש העסקים טדי שגיא לא היה היעד למתקפה".

בקפריסין מדווחים כי המוסד העביר את המידע לשירותי הביטחון במדינה.

אתמול פורסם כי איש העסקים הישראלי, המיליארדר טדי שגיא, ניצל בימים האחרונים מניסיון התנקשות בקפריסין וכי הרשויות המקומיות עצרו אזרח אזרביג'אן בן 38, שהיה תחת מעקב משטרתי, וברשותו נמצאו אקדח, משתיק קול וכמות גדולה של כדורים.
אתמול אסרה הצנזורה הצבאית במשך שעות לפרסם את שמו של שגיא, שנטען כי היה היעד לניסיון ההתנקשות ועזב את קפריסין ללונדון. בקבוצת טדי שגיא אמרו כבר אתמול כי "מדובר באירוע טרור איראני".
כלי תקשורת בקפריסין דיווחו אמש כי איש העסקים הישראלי טדי שגיא ניצל מניסיון חיסול באי. על פי הדיווחים, אזרח אזרי בעל דרכון רוסי נעצר וברשותו אקדח ומשתיק קול. עוד דווח כי משפטו של החשוד נערך בדלתיים סגורות מסיבות ביטחוניות. על פי דיווחים אחרים ייתכן ושירותי ביטחון של מדינה אחרת העבירו לקפריסין את המידע על הכוונה להתנקש בשגיא.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו