"אובססיה להישגים שאינם": בנט חשף בנאום כי המוסד פעל לאיתור רון ארד

במהלך טקס פתיחת מושב החורף של הכנסת, ראש הממשלה מסר פרטים על הפעולה שביצע המוסד בחודש שעבר • אלוף במיל' וח"כ יואב גלנט תקף: "היו עשרות מבצעים כשרובם נותרו חסויים - חלק מהאובססיה של בנט להישגים שאינם"

ראש הממשלה נפתלי בנט חשף היום (שני) במהלך טקס פתיחת מושב החורף של הכנסת כי אנשי המוסד יצאו למשימה במטרה לאתר את מקום הימצאו של הנווט הנעדר רון ארד. "בחודש שעבר יצאו אנשי המוסד למבצע כדי לאתר פרטים בנוגע לגורלו של רון ארד", אמר בנט במהלך נאומו במליאה.

רה"מ בנט צייץ בחשבון הטוויטר שלו בנושא וכתב: "בחודש שעבר, יצאו נשות ואנשי המוסד, למבצע שתכליתו לאתר מידע חדש על גורלו ומקום הימצאו של רון ארד. זה היה מבצע מורכב ורחב מימדים, זה כל מה שאפשר לומר כרגע. עשינו עוד מאמץ בדרך להבנה מה עלה בגורלו של רון".

חבר הכנסת יואב גלנט (אלוף במיל') תקף את דברי בנט ואמר: "עשרות מבצעים קיימה מדינת ישראל כדי לאתר סימנים ועדויות מכל סוג באשר לגורל נעדריה, בהם רון ארד. רוב המבצעים הללו נותרו חסויים או פורסמו זמן רב לאחר הביצוע. האובססיה של בנט להישגים שאינם, הביאה אותו להשתמש בפעילות המוסד כדי לנסות ולשווק הישגים תיאורטיים בטרם עת. עצוב ומדאיג".

רון ארד היה נווט קרב שנפל בשבי ארגון "אמל" בלבנון ב-16 באוקטובר 1986. נחשב כנעדר ממאי 1988, אחרי שהועבר למקום לא ידוע, באיראן או בלבנון. בשנת 2005 הגיש אמ"ן דו"ח סודי לפיו ארד נפטר בלבנון, בין 1995 ל־1997, כנראה מדקירה בכתף.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו