קיצור תקופת הליווי בנהיגה • 130 מיליון שקלים עבור המורים

110 אלף נהגים חדשים בשנה ישלמו 130 מיליון שקלים מידי שנה עבור קיצור תקופת הליווי בתחילת תקופת הנהיגה • בשורה טובה ורעה לנהג החדש, ובשורה טובה למורי הנהיגה

כל נהג חדש יודע שעליו לעבור לאחר שהו מצליח במבחן העיוני והבוחן מאשר שהנהיגה שלו כשירה והינו יכול לנהוג על הכביש על אחריותו, לאחר שהוא מצליח במבחן יש לו לעבור תקופת ליווי מיוחדת שבה הוא נוהג עם בוגר שכבר יש לו את ההרשאה ממשרד הרישוי להיות מלווה ומשגיח על הנהיגה של הנהגים החדשים.

קרא עוד:

[postim]

לנהגים  החדשים המעוניינים לנהוג כבר לבדם כמו גדולים על הכביש התקופה של הליווי נעשתה לזרא, יש שני בשורות טובה ורעה, הבשורה הטובה, כל נהג חדש מחכה שיניחו לו לנפשו אחרי שכבר השקיע את מרצו בכל השיעורים והמבחן העיוני, מחר אמורה לקבל אישור תקנה חדשה המאפשרת לנהגים החדשים להמיר את תקופת הליווי הארוכה בשתים עשרה שעות ליווי עם המורה, אך הבשורה הרעה היא שבכדי לזכות בתענוג של קיצור תקופת הליווי בצורה משמעותית הוא ייאלץ לוותר על עוד 1.200 שקלים בנוסף לכל ההוצאות סביב רישיון הנהיגה, התקנה תיכנס לתוקף מה 1 ביולי בשנת 2013.

מטרת התקנה החדשה שככל המסתמן תאושר מחר, היא להקל על הנהגים שאין באפשרותם לעמוד בתקנות הליווי החדשות והמחמירות, ובהיעדר נהיגה במשך התקופה גם עלולים לשכוח את כללי הנהיגה הכשירה, אך הערכות מומחים מי שישתמש בשירותי התקנה החדשה יהיו אלו בעלי האמצעים שברשותם האפשרות לנהוג עם מלווה מבוגר, הם אלו שיתאפשר להם כלכלית להשתמש עוד בשירותיהם של מורי הנהיגה.

התקנה החדשה מאפשרת לנהגים חדשים לקצר מתקופה של כמה חודשים לשתים עשרה שעות, ארבעה שעות מהם בנהיגה בכבישים עירוניים וארבעה בנהיגה בכבישים בינעירוניים, ועוד ארבעה שעות בנהיגה שבעות החשיכה, כאשר על פי הערכות רק 2% יזכו למענק ממשלתי לסבסוד הליווי המקוצר.

מורי הנהיגה לבטח שמחים על אישור התקנה האמורה לקבל אישור כאשר על פי הסטטיסטיקה בכל שנה מאה ועשר אלף תלמידים מתוכם רבים יבקשו לקצר את תקופת הליווי, וסך ההכנסות של מורי הנהיגה יוכל להצטבר ולעמוד על מאה ושלושים מיליון שקלים מידי שנה, כסף שיגיע מהכיס של הנהגים הצעירים והחדשים.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו