Olivier Fitoussi/FLASH90

המחווה של גנץ לאבו מאזן: הסדרת מעמדם של 4,000 פלסטינים

אחרי עשור, החליט בני גנץ להיענות ללחץ של הרשות הפלסטינית ולהסדיר את מעמדם של 4,000 פלסטינים • בישראל הדגישו כי כל הבקשות שאושרו - הינן על רקע הומניטארי וכי כל בקשה תאושר פרטנית בכפוף לאישור ביטחוני

בהמשך להנחיית שר הביטחון בני גנץ לקידום צעדים אזרחיים וכלכליים ביהודה ושומרון, ובתום עבודת מטה שהתקיימה בנושא ביחידת תיאום פעולות הממשלה בשטחים, אושרו עדכונים ברישומם של כ-4,000 פלסטינים במרשם האוכלוסין הפלסטיני

הבוקר (שלישי) הודיע מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף רסאן עליאן, לנציגי הרשות הפלסטינית כי אושרו 1,200 בקשות לרישום אוכלוסין ברשות הפלסטינית של תושבים פלסטינים המתגוררים בשטחי יהודה ושומרון שנים רבות אשר אינם רשומים במרשם האוכלוסין הפלסטיני ("חסרי תיעוד").

בנוסף, יתאפשר שינוי כתובת ל-2,800 פלסטיניים – הרשומים במרשם האוכלוסין הפלסטיני – אשר נולדו ברצועת עזה ועברו להתגורר בשטחי יהודה ושומרון לפני שנת 2007.

נדגיש כי כל הבקשות שאושרו – הינן על רקע הומניטארי וכי כל בקשה נבחנת באופן יסודי ותאושר בכפוף לאישור ביטחוני של גורמי הביטחון הרלוונטיים בישראל. בכלל המקרים מדובר בפלסטינים הנמצאים מזה שנים ארוכות ביהודה ושומרון.

ייצוין כי אישור לרישום במרשם האוכלוסין הפלסטיני יינתן לפי שלושה קריטריונים מטעמים הומניטאריים, ועבור אוכלוסיות המתגוררות באזור יהודה ושומרון מזה שנים רבות:
1. תושבים שברחו מרצועת עזה לפני שנת 2007 ומתגוררים באופן רציף ביהודה ושומרון.
2. תושבים המתגוררים באזור ומסיבות שונות מעולם לא הונפקה להם ת.ז פלסטינית.
3. תושבים פלסטינים שיצאו לחו"ל וחזרו לפני ההסכמים, והתיעוד נשלל מהם, ונמצאים באזור מזה עשרות שנים.

כמו כן, האישור לרישום יינתן לתושבים פלסטינים השוהים בשטחי הרשות הפלסטינית בלבד. לא יתאפשר רישום לפלסטינים המתגוררים בחו"ל. יוזכר כי לפי ההסכמים בין מדינת ישראל לרשות הפלסטינית, מרשם האוכלוסין הפלסטיני מנוהל על ידי הרשות הפלסטינית הממונה עליו.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

בני גנץ – הממשיך של יצחק רבין
צריך להכניס את זה טוב טוב לראש

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו