באופוזיציה חגגו במליאה: הפסד ראשון לקואליציה במושב הנוכחי • צפו

ניצחון לאופוזיציה: למרות התנגדות הקואליציה, מליאת הכנסת אישרה על חודו של קול את הצעתו של ח"כ אחמד טיבי להקמת ועדת חקירה פרלמנטרית לבחינת העברות ושיבוץ מורים ערביים במערכת החינוך. תמכו בהצעה 47 מול 46 שהתנגדו

מליאת הכנסת אישרה הערב (רביעי) על חודו של קול את הצעתו של ח"כ אחמד טיבי בדבר הצורך בהקמת ועדת חקירה פרלמנטרית לבחינת העברות ושיבוץ מורות ומורים ערביים במערכת החינוך. האישור של החוק הגיע למרות התנגדות הקואליציה, מה שהביא לניצחון ראשון של האופוזיציה במושב החורף.

לאחר הצבעה שמית תמכו בהצעה 47 ח"כים מול 46 שהתנגדו. ח"כ אחמד טיבי חגג את הניצחון האישי ואמר: "הקמת הוועדה היא הישג לאופוזיציה, וחשוב יותר יהיה ההישג למורות והמורים, ומערכת החינוך כולה".

טיבי הסביר מדוע דרש את הקמת ועדת החקירה הפרלמנטרית: "היום ישנם יותר מ -13,000 מורות ומורים ערבים שלא שובצו עד היום, וזה למרות שמערכת החינוך סובלת ממחסור גדול במורות. במערכת החינוך הערבית, מורות משובצות לפי שיטת ניקוד, שמנטרלת שיקולים אנושיים והומניטאריים, ככה שלפעמים אמא שמלמדת כבר עשרים שנה, עם ילד קטן חולה בבית נאלצת לצאת לפנות בוקר מהבית שלה בצפון, ללמד בירושלים המזרחית או בדרום, וחוזרת הביתה מאוחר בלילה".

לסיום, הוסיף ח"כ טיבי את החשיבות לבדוק ולחקור את הנושא בוועדת חקירה פרלמנטארית, ולא בעוד וועדת משנה לחינוך, כפי שפירסמה רעם שעה לפני ההצבעה שהיא "סיכמה עם הקואליציה".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture