סוריה: דיווחים על תקיפה ישראלית באזור קוניטרה – לראשונה מאז פגישת בנט-פוטין

סוריה: דיווחים על תקיפה ישראלית באזור קוניטרה – לראשונה מאז פגישת בנט-פוטין

המרכז הסורי לזכויות אדם דיווח על תקיפה אווירית של שני בסיסים צבאיים בקונייטרה • לפי חלק מהדיווחים הירי בוצע ממסוק ישראלי • התקיפה יוחסה לישראל, בפעם הראשונה מאז נפגש רה"מ עם נשיא רוסיה

כלי תקשורת סורים דווחו הלילה (בין ראשון לשני) על פיצוץ שנשמע באזור קוניטרה. על פי אחד המקורות מדובר בשני טילים ישראלים שנורו לעבר מטרה לא ידועה בקוניטרה, ולפי חלק מהדיווחים הירי בוצע ממסוק ישראלי.

המרכז הסורי לזכויות אדם המתנגד למשטר אסד דיווח אף הוא על תקיפה אווירית שיוחסה לישראל בקונייטרה על שני בסיסים צבאיים. לפי הדיווח של המרכז שנחשב לאמין, נזק חומרי נגרם ליעדים הצבאיית בכפרים אל-בעת' ואל-קרום, אך לא ברור אם היו נפגעים בנפש.

התקיפה שיוחסה לישראל הלילה הינה התקיפה הראשונה שיוחסה לישראל מאז פגישת ראש הממשלה נפתלי בנט ונשיא רוסיה ולדימיר פוטין בסוצ'י בסוף השבוע האחרון.

כזכור, השר זאב אלקין שנכח בפסגה סיפר כי סוכם בין היתר על המשך חופש הפעולה שניתן לישראל לפעול בסוריה נגד ההתבססות האיראנית. לדברי אלקין, הממונה על ניהול הקשרים עם רוסיה ואוקראינה, "ראש הממשלה הציג את תפיסת עולמו לגבי תוכנית הגרעין של איראן, את מגרעות ההסכם ואת התפיסה שלו לגבי בלימת ההתבבסות של איראן בסוריה". הוא הדגיש כי בשיחה נדונו "סוגיות ביטחוניות ומדיניות רגישות", והשניים דיברו גם על "ההתמודדות עם סכנת הטרור הרדיקלי".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו