Yonatan Sindel/Flash90

השר חשף: הממשלה תעניק שליטה לרפורמים בכותל – אחרי התקציב

מתווה הכותל, במסגרתו הכירה הממשלה בזרם הרפורמי והעניקה להם שליטה על חלקים משריד בית מקדשנו, חוזר: גם נפתלי בנט והשר כהנא חובש הכיפה תומכים במתווה הבעייתי, שיאושר לפי דבריו של נחמן שי אחרי אישור תקציב המדינה

ראשי הארגונים הרפורמים והקונסרבטיביים, להם נציג בכנסת, גלעד קריב שמשמש כיו"ר ועדת חוקה, התכנס היום (שני) להקמת שדולה חדשה בכנסת, בנוכחות שר התפוצות נחמן שי שחשף כי מתווה הכותל יאושר על ידי הממשלה מיד אחרי אישור תקציב המדינה.

"בלילה לפני שהושבעתי בכנסת, הלכתי לכותל", אמר השר שי. "הלכתי לשתי הרחבות – גם למוארת וגם לרחבה הקטנה יותר, החשוכה. כי חשבתי שמהרגע הראשון יש לשתי הרחבות חשיבות דומה וזה מה שאנחנו עושים מיום שנכנסנו למשרד – נותנים מקום שווה לכל הזרמים במדינת ישראל".

לדברי השר שי, "נושא מתווה הכותל הוא חשוב. הוא פיל ביחסים בין ישראל לקהילה היהודית בארה"ב שיש לנו איתם יחסים מגוונים והכותל – תקוע בינינו". הוא חשף: "פניתי לראש הממשלה והנחנו על שולחן הממשלה לחזור לעניין הזה למתווה הכותל המקורי".

נחמן שי הסביר, אנחנו "רוצים להחזיר את המתווה למקומו ייתכן והיו בו תיקונים" הוא הדגיש כי המתווה יעבור, שכן "ראש הממשלה נפתלי בנט ואפילו שר הדתות מתן כהנא ושר הבינוי זאב אלקין עומדים איתנו בעניין הזה".

ח"כ גלעד קריב הרפורמי, חגג בעת הקמת השדולה ואמר: "ננצל את חלון ההזדמנויות כדי להעצים את העשייה שלנו".

הרב עמיחי אליהו יו"ר איגוד רבני קהילות בתגובה להשקת שדולת חופש הדת של גלעד קריב ואמירתו כי עליהם לנצל את חלון ההזדמנויות להעצים עשיית הרפורמים: "מי שמאפשר לגלעד קריב לחגוג את חלון ההזדמנויות הרפורמי הוא שר הדתות מתן כהנא. מציעים לכל מי שחשובה לו יהדותה של מדינת ישאל- להתעורר. מתן כהנא וגלעד קריב מנתקים את היהדות מהמדינה!".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו