Yonatan Sindel/Flash90

לפיד בביקורת על הבנייה ביו"ש: "זו לא ממשלת 10 אחוז ימינה"

"אהיה בפעם הבאה בפורום שמקבל את ההחלטות על הבנייה ביו"ש כדי להרחיב את המעגל של הפורום הזה", אמר יאיר לפיד בביקורת מרומזת על ההחלטה לאשר בנייה בהתיישבות היהודית • "אנחנו לא חוזרים אחורה. מדינת ישראל מתקדמת"

שר החוץ יאיר לפיד התייחס היום (שני) בפתח ישיבת סיעת יש עתיד להחלטה לאשר בנייה בהתיישבות היהודית ביו"ש ולסערה שהתחוללה בעקבות התנגדות מרצ למהלך, ואמר: "אהיה בפעם הבאה בפורום שמקבל את ההחלטות על הבנייה ביו"ש כדי להרחיב את המעגל של הפורום הזה".

"כשהממשלה הזו הוקמה היא קבעה עיקרון – בלי התנחלויות חדשות, יהיה גידול טבעי, אנשים נולדים צריכים לחיות איפשהו. טיפלתי בזה בכך שבפעמים הבאות שיהיה דיון על בנייה אני אהיה ביחד עם שר הביטחון שזה בתחום אחריותו ועם ראש הממשלה כדי לוודא שהדברים נשמרים כפי שההסכמים נכתבו. אני חושב שצריך להרחיב טיפה את המעגל ולוודא שעובדים על פי ההסכמים שיש בין כולנו".

בהמשך הגיב לאיומי העבודה ומרצ, שהתנגדו להכרזה על הבנייה ביו"ש. "לאנשים מותר להביע דעה כל עוד יודעים לעבוד יחד", הוסיף. "התחייבנו לעבוד טוב יחד אבל לא להסכים על כל דבר. אנחנו מסכימים על 80% ויודעים לדבר על ה-20% הנותרים".

לדברי לפיד, "זו לא ממשלה עשרה אחוז ימינה, זו לא ממשלה עשרה אחוז שמאלה, זו ממשלה מאה אחוז לטובת אזרחי ישראל. זו ממשלה פטריוטית, ופטריוטים לא בורחים מבעיות, הם מטפלים בהן". את הדברים אמר בהמשך לטענת בנט כי זו ממשלת עשר מעלות ימינה מממשלת נתניהו.

לפיד הוסיף, "בארבע השנים הקרובות אנחנו נעשה ונתווכח. נעביר תקציבים, נוריד את יוקר המחיה, נמשיך להוביל את העולם במלחמה בקורונה, וגם נתווכח – על התנחלויות, ועל הפלשתינים, ועל בטחון, ועל כלכלה". לדבריו, "המדינה משתנה. שינוי הוא תמיד תהליך מורכב. תמיד יהיו כאלה שינסו להלחם בו, ולחזור אחורה. אנחנו לא חוזרים אחורה. מדינת ישראל מתקדמת למקום טוב יותר. מעבירים תקציב, מעבירים הילוך".

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

האנרגיה שמוצי שר החוץ לא יוצאת לפגישות הקורונה. צריך למלא את היומן בין חו"ל לחו"ל

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו