הגר"י אדלשטיין ביקר אצל המקובל רבי דוב קוק בעיה"ק טבריה

אל מעונו של הגה"צ רבי דב קוק שליט"א הגיע הגאון ר' ישראל אדלשטיין שליט"א בנו של מרן הגרי"ג שליט"א ראש ישיבת "בית מדרש עליון" שהביא מנחה לרב שליט"א את ספרו של אביו מרן הגאון רבי גרשון אדלשטיין שכתב הקדשה מיוחדת להגר"ד קוק שליט"א.
הרב שליט"א ישב עם הגאון ר' ישראל אדלשטיין למעלה משעה, שיחה שכללה הרבה נידונים הילכתיים בגדרי לשון הרע, ברכת שהחיינו והטוב והמטיב, וכן הרבה סיפורי צדיקים על גדולי ישראל.
אחד מהרגעים המרגשים היה שהרב שליט"א הגיש לגאון רבי ישראל אדלשטיין והבאים עמו קוגל חם, הרב שליט"א התעקש לקום ולמזוג בעצמו לכל אחד ואחד צלחת קוגל וחזר ואמר את הפסוק מפרשת השבוע "והוא עומד עליהם תחת העץ ויאכלו".
והמשיך הרב שליט"א והמחיש את עבודת ה' של אברהם אבינו עד שמלאכים יראים ופוחדים ממנו.
ופתח הרב שליט"א וחזר על דבר המדרש (רבה מח טז) "והוא עומד עליהם, הכא את אמר והוא עומד עליהם, ולהלן אמר ניצבים עליו, אלא עד שלא יצא ידיהם נצבים עליו, כיון שיצא ידיהם והוא עומד עליהם, אימתו מוטלת עליהם, מיכאל מירתת, גבריאל מירתת".
והמשיך והמחיש הרב שליט"א את דברי המדרש ואמר, שאברהם אבינו בסך הכל נתן להם לאכול לא בא להפחיד אותם, אברהם אבינו מביא להם לאכול מנת בשר לשון בחרדל בשיא הכבוד שבעולם, והמלאך מפחד ממנו…
ולכאורה, אברהם אבינו מכבד את המלאכים בכבוד מלכים הגדול ביותר, מה יש למלאך לפחד מאברהם אבינו?
ועד מי מפחד, מיכאל וגבריאל!
רואים מזה שכזאת עבודת ה' של אברהם אבינו, אפילו מלאך, ואפילו מיכאל שר ישראל, שרואה כזאת עבודת ה' הוא מפחד מזה, עד כדי כך שמפחד מהגשת כוס תה בהכנסת אורחים של אברהם אבינו…
ושוב במי מדובר, במיכאל שר ישראל, ובגבריאל שהוא שר האש, ועליהם אמרו חז"ל מיכאל מירתת גבריאל מירתת.
לפני צאתו של ר' ישראל אדלשטיין הרב שליט"א ברכו והעניק לו את ספר "השבח לבני אהרן" וביקש כי יבקש מאביו הגאון רבי  גרשון אדלשטין שליט"א שיברכו.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture