Yonatan Sindel/Flash90

סגן מזכיר המדינה האמריקני: "נצטרך את הסכמת ישראל לפני פתיחת קונסוליה"

בריאן מקיאון נשאל על ידי סנאטור רפובליקני אם לפי הבנתו "תחת חוקי ארה"ב, הממשל בישראל יצטרך לתת את הסכמתו המפורשת לפני שארה"ב תוכל לפתוח את הקונסוליה לפלסטינים בירושלים". מקיאון השיב כי ישראל תצטרך להסכים

סגן מזכיר המדינה האמריקני, בריאן מקיאון, התייחס הלילה (בין רביעי לחמישי) לאפשרות שארצות הברית תפתח מחדש את הקונסוליה לפלסטינים בירושלים והבהיר שמהלך כזה ידרוש תחילה אישור מצידה ישראל.

לפי הדיווח ב'ישראל היום', מקיאון אמר את הדברים במענה לשאלה שהגיש הסנאטור הרפובליקני ביל הגרטי מטנסי. הוא שאל את סגן מזכיר המדינה אם "לפי הבנתך, תחת חוקי ארה"ב והחוק הבינלאומי, הממשל בישראל יצטרך לתת את הסכמתו המפורשת לפני שארה"ב תוכל לפתוח, או לפתוח מחדש, את הקונסוליה האמריקנית לפלסטינים בירושלים? או שממשל ביידן מאמין שהוא יכול להתקדם ולפתוח נציגות אמריקנית שנייה בבירת ישראל בלי הסכמתה של הממשלה בישראל?".

סגן המזכיר מקיאון השיב לשאלה ואמר שלפי הבנתו "אנחנו נצטרך את אישורה של הממשלה המארחת כדי לפתוח כל סוג של מתקן דיפלומטי".

כזכור, ארה"ב פועלת לחידוש הפעלתו של המתחם לקונסוליה הפלסטינית, ברחוב אגרון שבמערב ירושלים. בכירי הממשלה מתנגדים בתוקף לצעד, שמתפרש בעיני הצמרת הישראלית כביטוי סמלי לחלוקה עתידית של ירושלים ולהכרה אפשרית בה כבירת הפלסטינים.

מקורות אמריקניים צוטטו בדיווח אומרים כי הממשל ינסה בשלב הראשון להגיע להסכמות עם ישראל. אך אם הדבר לא יצלח, לאחר שיאושר תקציב המדינה בכנסת והממשלה תתייצב, עשוי הממשל לנקוט צעד חד-צדדי.

המתחם באגרון שימש עד 2019 קונסוליה עצמאית לרשות הפלסטינית, ונסגר בידי ממשל טראמפ. כיום המקום משמש כמעונו הרשמי של השגריר האמריקני בישראל. בישראל סבורים שהאמריקנים צריכים לפתוח את הקונסוליה ברמאללה או באבו דיס, מחוץ לגבולות המוניציפליים של העיר. הממשל שולל הצעות אלו מכל וכל.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו