סערה בירושלים: ברקת אישר פתיחת מסעדות בשבת

לאור הודעתו של ראש עיריית ירושלים ניר ברקת על כך שהעירייה מעודדת פתיחת מסעדות במתחם הרכבת החדש התעוררה סערה רבתי. סיעת 'יהדות התורה' פנתה לרה"ע במכתב חריף בדרישה שיחזור בו | בעדה החרדית בוחנים אפשרות לצאת ולהפגין.

בירושלים הסתיים חידושו של מתחם הרכבת והעירייה בראשות ניר ברקת מעודדת את פתיחת המסעדות שנבנו במתחם גם בשבתות ומועדי ישראל. הדברים חוללו סערה של ממש בקרב הציבור החרדי.

קרא עוד:

[postim]

הידיעה נחשפה הערב (רביעי) בקו החשיפות. מתחם הרכבת המחודש שנמצא בסמוך לעיר העתיקה ושוכנות בו מספר מסעדות, כעת בעידוד העירייה יתכן כי המסעדות יפתחו את שעריהן גם בשבתות ובכך נוצרה פירצה חריפה בשמירה על קדושת השבת. הפירצה החדשה מצטרפת לחניון קרתא שפתוח גם הוא בשבת בעידוד העירייה ובציבור החרדי לא מוכנים לעבור על כך בשתיקה.

במכתב חריף שנשלח אל ראש עיריית ירושלים ניר ברקת כתבו חברי סיעת 'יהדות התורה' בירושלים כי הם מוחים נמרצות על רמיסת קדושת השבת בפרהסיה, בפרט שמדובר בעיר הקודש ירושלים.

להלן תוכן המכתב:

נדהמנו לראות הודעה מטעמך כי הנך מעודד את פתיחת מתחם הרכבת המחודש לפעילות בשבת. והננו להביע את מחאתנו החריפה כנגד רמיסת קדושת השבת בריש גלי ובפרהסיה בירושלים העיר הקדושה לאלוקים ולעם ישראל.

אנו נחרדים ומזועזעים, לקרוא כי כראש עירית ירושלים, הנך קורא לראשונה באופן ציבורי ובוטה מעל גבי התקשורת לעידוד פתיחת עסקים בשבת תוך אמירה מפורשת שאין מדובר בהפרה של הסטטוס קוו שכן מדובר "בעסקים פרטיים".

חובת שמירת קדושת השבת מעוגנת ומוגדרת כסטטוס קוו המתקיים בעיר ירושלים שעליו חתמו כל חברי הקואליציה.

הגדרתך את מתחם הרכבת המחודש כעסק פרטי, הינה אמירה בוטה ובלתי ראויה, שכן מתחם זה אמור לשמש כמתחם המוני לתרבות ופנאי אשר יופעל ח"ו בשבת קודש.

מעבר לכך, אמירה אומללה זו מהווה קריאה שלך כראש הרשות המקומית לחילול שבת המוני ראשוני מסוגו שלא היה כדוגמתו מעולם, שכן לא העיז ראש עיר בירושלים מעולם לקרוא בריש גלי ובפומבי לחלל את השבת בעיר הקדושה.

אנו מאמינים כי בשוגג יצא הדבר מפיך וקוראים לך לחזור בך מיידית מהאמירה האומללה והחמורה הרומסת את יום המנוחה של העם היהודי ומבקשים ממך כיהודי, לכבד יום קדוש זה.

בשולי הדברים לא נימנע מלהזכיר את ההיבט החברתי החמור שנידון אף ברשויות אחרות במרכז הארץ, של פגיעה ביום המנוחה ובבעלי עסקים שומרי מסורת, שכן קריאה לחילול שבת תיצור שרשרת של מחויבות לפתוח עסקים בשבת מפחד של בעלי עסקים מתחרות שתיווצר בעל כורחם. ע"כ.

בעדה החרדית ששמעו על הסיפור שוקלים לצאת ולהפגין במטרה למנוע את פתיחת המתחם שעתיד להזמין חילונים רבים מרחבי העיר ואולי אפילו מחוצה לה. הדברים יובאו בפני חברי הבד"ץ שיכריעו כיצד לנהוג בעניין.

יצויין כי מאז נכנס ראש העירייה הנוכחי לתפקידו, מורגשת עליה חדשה בכל הקשור לזלזול בשמירת השבת, זה החל במפעל אינטל שנפתח בשבת, המשיך בחניון קרתא שפתוח עד היום ונערכים בו הפגנות מידי שבת, וכעת זה ממשיך גם לתחום הבילוי בכך שהעירייה בראשותו של ברקת מאפשרת לבעלי העסקים לפתוח את מסעדותיהם בשבת ובכך פורצת פירצה חמורה ביותר שתוצאותיה עלולות להיות הרסניות בכל הקשור לשמירה על כבוד השבת.

המכתב שנשלח לראש העיר


0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

זה מה שקורה כשלא בוחרים באדם חרדי. וד"ל.

זה נחשף כבר יום קודם ועיתון העדה מדווח על זה בכותרת ראשית כנראה משם קו החשיפות עלה על ה"סקופ"

נס שזה נעשה ע"י רה"ע חילוני, אם הי' רה"ע חרדי הי' חילול ה' פי כמה.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו