Nati Shohat / Flash 90

הדולר מתרסק לשפל חדש; בנק ישראל לא מתערב בשער היציג

לאחר שירד השבוע לראשונה מזה 9 חודשים לרף נמוך מ-3.20 שקלים, הדולר ממשיך לרדת ושערו היציג נקבע על 3.185. גם האירו בשפל היסטורי • "בנק ישראל רוצה יציבות, הוא לא רוצה תנודתיות ולכן הוא שומר על יציבות פיננסית"

שערו היציג של הדולר נקבע היום (חמישי) על 3.185 שקלים לאחר שנסחר גם סביב 3.17 שלשום ירד לראשונה מאז ה-13 בינואר השנה אל שער נמוך מרף ה-3.20 שקלים. במקביל, האירו הגיע לשפל של 20 שנה מול השקל ושערו היציג נקבע על 3.6948 שקלים – לאחר שנסחר גם סביב 3.67.

בבנק ישראל לא מתערבים כעת במסחר על מנת לנסות לעצור את הירידות, כאשר ברקע מרחף דו"ח המבקר שפורסם בשבוע שעבר ובו נטען כי רכישות המט"ח הגדולות שהבנק ביצע השנה "מסכנות את המוניטין שלו".

דרור זק"ש מנהל היחידה להגנות מט"ח בבנק הבינלאומי לא מתרגש מהרמה הזו של הדולר ואומר כי "בתחילת השנה היינו גם ב-3.11 אז אנחנו לא ברמה הכי נמוכה. הלחץ על השקל ממשיך להיות גדול למרות שהדולר בעולם מתחזק. הזרימה פנימה נמשכת ואז אם בנק ישראל קונה פחות – הדולר מידרדר".

"צריך לזכור שבנק ישראל רוצה יציבות, הוא לא רוצה תנודתיות ולכן הוא שומר על יציבות פיננסית. בנק ישראל משדר שאלה רמות המחירים ואין מה לעשות ולכן הלחץ על השקל ממשיך".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו