נחשף לראשונה: כשהרבי מליובאוויטש ניחם את האדמו"ר מבאבוב

האדמו"ר מבאבוב זצוק"ל, ישב שבעה על פטירת ביתו התינוקת, והרבי מליובאוויטש זצוק"ל הגיע לנחמו • במשך 63 שנים לא היה בנמצא זכר לאותו ביקור ולדברים שאמר הרבי במהלכו, עד שנמצאו לאחרונה ממש 4 דפים מצהיבים בגנזי המזכיר

שכונת קראון הייטס היתה המרכז התוסס של חיים יהודיים, וכמה חצרות חסידיות פעילות, בשנים הראשונות לאחר השואה האיומה. כך, במרחק דקות הליכה, היה המרכז של חסידות חב"ד שהקים האדמו"ר הריי"צ מליובאוויטש ובית המדרש של חסידות באבוב שהקים האדמו"ר רבי שלמה זצוק"ל.

בשנת ה'תשי"ח, לאחר שהתרחש אסון והוא שיכל את בתו התינוקת גאלדא רייצא ע"ה, הגיע הרבי מליובאוויטש זצוק"ל לביקור מיוחד של 'ניחום אבלים' במעונו של האדמו"ר.

במשך יותר מ-63 שנה, גם לאחר שהתייגעו במערכת ההוצאה לאור של תורת הרבי 'ועד הנחות בלה"ק' להשיג 'הנחה' מאותו ביקור ומהדברים שנאמרו, לא עלתה בידם. לאחרונה ממש, גילו בני משפחתו של מזכירו הנאמן של הרבי, הרב יהודה לייב גרונר ע"ה, כמה דפים מצהיבים עם 'הנחה פרטית' מאותו ביקור.

כפי שנהג הרב גרונר ע"ה בעצמו במשך עשרות השנים האחרונות, כל אימת שמצא בביתו או במשרדו ענינים השייכים להו"ל והעבירם לועד הנחות בלה"ק ע"מ לזכות בהם את הרבים, לומדי ומעייני תורת רבינו, כך נהגו בני המשפחה והעבירו לחברי המערכת, שזכו בארבעים השנים האחרונות להוציא לאור את תורת הרבי, המתפרסת על פני למעלה ממאתיים כרכים, את הרשימה.

אחרי פענוח הדברים, דברות הקודש מופיעים כאמור בקונטרס מיוחד לקראת כינוס השלוחים העולמי. בהשגחה פרטית מופלאה, בפרשת שבוע זו פרשת חיי שרה, מוצאים אנו לראשונה את מצוות ניחום אבלים, על ידי הקב"ה בכבודו ובעצמו. על הפסוק "ויהי אחרי מות אברהם, ויברך אלוקים את יצחק" (בראשית, כ"ה, י"א) פירש"י "ניחמו תנחומי אבלים".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו