Flash90

טילים מדויקים, הפרות סדר ומתקפת סייבר: תרגיל החירום הלאומי נפתח

הכוחות יתרגלו תרחיש של לחימה רב-זירתית, כשישראל נמצאת תחת מטח כבד של טילים שיורה חיזבאללה מהצפון לעבר העורף הישראלי, וכן מציאות שבה מתפרצות הפרות סדר על רקע לאומני בתוך המדינה, כפי שקרה במבצע שומר החומות

תרגיל העורף הלאומי, אשר יכלול שיתוף פעולה של כלל כוחות הביטחון וההצלה, בהם: רשות החירום הלאומית, פיקוד העורף, משטרת ישראל, כוחות הכבאות וההצלה ומגן דוד אדום, ייערך החל מהיום (ראשון) ועד יום חמישי ברחבי הארץ. כחלק מן התרגול ישמיעו התרעות באזורים רבים.

הכוחות יתרגלו תרחיש של לחימה רב-זירתית, כשישראל נמצאת תחת מטח כבד של טילים מדוייקים שיורה חיזבאללה מהצפון לעבר העורף הישראלי, וכן מציאות שבה מתפרצות הפרות סדר על רקע לאומני בתוך המדינה, כפי שקרה במבצע שומר החומות.

כוחות הביטחון יתרגלו גם פינוי אוכלוסייה שנמצאת סמוך לגבול ופינוי פצועים לבתי חולים במרכז הארץ, כחלק מלקחי מלחמת לבנון השנייה. במהלך התרגיל תופעל התרעה ביישובים ברחבי הארץ, כאשר התושבים יתרגלו את זמני הכניסה למרחבים המוגנים, שעודכנו מחדש לאחר שומר החומות.

בנוסף, יתורגל תרחיש שבו התקפות סייבר יביאו להפסקות חשמל ארציות למשך 24 שעות ולהפסקות חשמל מקומיות במשך שלושה ימים, וכן לבעיות קליטה בטלפון הניידים כתוצאה מפגיעה אפשרית במשק האנרגיה.

בנוסף, תבחן ההדמיה את יישומם של לקחי מבצע "שומר חומות", אשר הוביל לתהליך למידה של כלל הגורמים הרלוונטיים. התרגול יכלול בדיקה של כל הפלטפורמות המפועלות בידי פיקוד העורף – אפליקציה, פורטל החירום ומרכיבים נוספים.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו