Olivier Fitoussi/Flash90

ניו יורק תשבות? העירייה תוציא לחל"ת את עובדי הציבור שטרם חוסנו

ראש העיר ביל דה בלזיו החליט להפסיק את העסקתם של עובדי העירייה שלא קיבלו את החיסון נגד נגיף הקורונה • הוא מתעקש לעמוד בהחלטה שקיבל, למרות מחאות חריפות • "אם לא נעצר את הקורונה, תושבי ניו יורק ימותו", הסביר

העיר ניו יורק, העיר המאוכלסת ביותר בארצות הברית, נערכת לשביתה של השירותים הציבוריים החל מהיום: עובדי עירייה המסרבים להתחסן נגד קורונה לא יורשו להגיע לעבודה, ומכיוון שאלפים כאלה טרם ניגשו לקבל את הזריקה –הרשויות יתקשו לתפקד.

השוטרים, הכבאים, עובדי משאיות האשפה ורוב עובדי העירייה האחרים חויבו להציג עד חצות במוצאי שבת, אישור המעיד כי קיבלו לפחות מנה אחת של החיסון נגד קורונה, ומי מהם שלא עשה זאת – אמור להיות מוּצא היום לחופשה ללא תשלום.

לפי שעה ראש העיר ביל דה בלזיו עומד בסירובו להמשיך את העסקת העובדים המסרבים להתחסן, וגם עליית המדרגה במחאות אינה משכנעת אותו לחזור בו. ביום שישי הושעו שישה כבאים אחרי שהסיעו ניידת כיבוי אל לשכתו של מחוקק מקומי ואיימו על אנשי הצוות שלו בגלל הטלתה של חובת החיסונים. שלשום הפגינו כבאים ועובדי עירייה אחרים ליד מעונו הרשמי של דה בלזיו, ובמחאות אחרות עובדי מערך התברואה נמנעו מריקון חלק מפחי האשפה ואיגוד השוטרים הגדול ביותר בעיר עתר לבית משפט לערעורים בדרישה להוציא צו מניעה נגד חובת החיסונים.

דה בלזיו טען שלשום כי לעיריית ניו יורק יש די משאבים כדי למלא את החוסר הצפוי בעובדים, כולל הסמכות להורות לעובדים שהתחסנו לעבוד זמן רב יותר ומשמרות נוספות – אמצעים שבהם משתמשים לדבריו ב"זמנים של משבר מאתגר", אמר דה בלזיו במסיבת עיתונאים שלשום. "אם לא נעצר את הקורונה, תושבי ניו יורק ימותו".

בסך הכול כחמישית מעובדי העירייה בניו יורק שעליהם חלה חובת החיסון טרם קיבלו זריקה אחת, בהם 21% מהשוטרים, 29% מהכבאים ו-33% מעובדי התברואה. בסך הכול, נכון ליום חמישי 33,400 עובדי עירייה טרם התחסנו.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו