Miriam Alster/FLASH90

בחודשיים הקרובים: צפויה התאוששות ממשית בענף הרכב

סכום המסירות באוקטובר שהנתונים לגביו עוד לא ברורים, צפוי לעמוד על כ-16,000 • בחודשיים הקרובים עד סוף השנה צפויה התחזקות נוספת לפני עליית המס בתחילת השנה הבאה

ענף הרכב הישראלי צפוי לרשום באוקטובר כ-16 אלף מסירות של מכוניות חדשות. בחודש שעבר, חווה ענף הרכב הישראלי שפל של מסירות לאחר שבחודש שעבר נמסרו 12,375 מכוניות חדשות.

נכון להיום, היקף המסירות עומד על כ-15,500 יחידות ואולם אם יבואני הרכב הספיקו לבצע אתמול מספיק מסירות עשוי ההיקף להגיע ל– 16 אלף יחידות. לשום השוואה, באוקטובר אשתקד נמסרו 14,559 מכוניות חדשות כשבשבוע הראשון של אוקטובר אשתקד חל חג סוכות ומרכזי המסירה של יבואני הרכב שבתו מעבודה.

לפי הערכות בענף הרכב, החודשים נובמבר ודצמבר השנה צפויים להיות יותר חזקים משתי סיבות עיקריות: ראשית יצרני הרכב משחררים במידה מסוימת את "פקקי הייצור" שנוצרו בעקבות המחסור העולמי בשבבים.

בנוסף יבואני הרכב נערכים לקראת מסירות רכב מוגברות בחודשיים הקרובים כדי להספיק להכניס לישראל מכוניות חדשות לפני עליית מס הקניה הצפויה ב-1 בינואר על מכוניות היברידיות ומכוניות פלאג אין הייבריד. בינואר הקרוב יעלה מס הקנייה על המכוניות ההיברידיות מ-30% ל-83% (מהם ינוכו עד 17 אלף שקל בהתאם לרמת הזיהום של הרכב) ואילו מס הקניה על רכבי פלאג אין הייבריד יעלה מ 30% ל 40%.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו