וידאו: עומר מירון/ לע"מ, סאונד: בן פרץ/ לע"מ • סטילס: חיים צח/ לע"מ

המבוכה בוועידת האקלים: בבריטניה טוענים כי ישראל לא עדכנה מראש

ראש ממשלת בריטניה ג'ונסון לשרה קארין אלהרר: "הבנתי שהיה בלבול עם ההתנהלות אתמול. אני מאוד מתנצל על כך" • השר להגנת הסביבה האשים דווקא את ישראל - וספג ביקורת פנימית • ג'ונסון לבנט: נלמד ממבצע חיסון הבוסטר בישראל

אחרי שאמש לא הצליחה להיכנס אל מתחם הוועידה, שרת האנרגיה קארין אלהרר הגיעה הבוקר (שלישי) עם ראש הממשלה נפתלי בנט למתחם ועידת האקלים של האו"ם בגלזגו. היא הצטרפה לפגישה עם ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון שאמר לה: "הבנתי שהיה בלבול עם ההתנהלות אתמול. אני מאוד מתנצל על כך".

עם זאת, אחד משריו של ג'ונסון האשים היום דווקא את ישראל בפרשת אלהרר. השר להגנת הסביבה בבריטניה ג'ורג' יוסטיס אמר ל-BBC: "אנחנו מתנצלים מאוד על התקרית. מה שלרוב קורה בסיטואציה כזו הוא שישראל הייתה מתקשרת איתנו ואומרת שיש להם צורך מיוחד עבור השרה שלהם. בטוח שמשהו היה רע מאוד במקרה הזה ולא ידענו על כך. זה מאוד מצער ואנחנו מתנצלים".

חברת הפרלמנט שרה לדפורד מהמפלגה הדמוקרטית מתחה ביקורת על דבריו וצייצה: "מארח הוועידה מאשים את האורחים? זו לא התגובה הכי אדיבה".

בפגישה עם בנט אמר ג'ונסון, "אנחנו צריכים ללמוד ממבצע חיסון הבוסטר בישראל. מבצע הבוסטר עודנו מתנהל בבריטניה אבל אנחנו צריכים שהוא ירוץ במהירות ישראלית. אנחנו רוצים קצת מהרוח שלכם בבריטניה".

בנט אמר לו: "אני רוצה להודות לך על ארגון האירוע הבלתי נשכח הזה. הבאת את מנהיגי העולם, הראית מחויבות ונתת הזדמנות לכל אחד להעריך מחדש את המדיניות הלאומית ביחס לשינוי האקלים. אני יכול להגיד לך שבנוגע לישראל זה היה מהותי. עכשיו שינינו את המדיניות שלנו. לראשונה בהיסטוריה שלנו התחייבנו ל-0 פליטות עד שנת 2050 – and we mean business. זה היה קו פרשת המים עבורנו".

"אני רוצה להודות לך על ההתערבות המהירה באירוע המצער עם השרה קארין אלהרר. זו הזדמנות מלמדת עבור כולנו על החשיבות של נגישות לכולם. אני כ"כ גאה בשרה אלהרר, היא פשוט מדהימה. זה לא סוד שאתה חבר ענק של ישראל. אנחנו נדון באופן בו אפשר למנף את היחסים שלנו לשלב הבא".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture