תיעוד הדרמה בספרד: כך נמלטו המסתננים – בהם פלסטיני – מהמטוס

בפלמה דה מיורקה ממשיכים לחפש 12 מ-24 הנוסעים שהיו שותפים כנראה למזימת הגירה בלתי-חוקית שבה אולץ מטוס ממרוקו לבצע נחיתת חירום בגלל נוסע "חולה" • החקירה העלתה את התחכום מאחורי מבצע ההסתננות למדינה • צפו בתיעוד

התפרסם תיעוד מרגעי הדרמה שבהם קבוצה של מהגרים בלתי-חוקיים ברחה ביום שישי ממטוס מסחרי לתוך שטח ספרד, אחרי שהצליחה לגרום לו לבצע נחיתת חירום בפלמה דה מיורקה בתואנת שווא כי אחד מחברי הקבוצה הוא חולה סוכרת החש ברע.

מתוך 24 חברי הקבוצה, 12 עדיין לא נתפסו. לפי חלק מהדיווחים, אחד מהם הוא פלסטיני.

העיתון הספרדי הנפוץ "אל-פאיס" מדווח כי החוקרים בספרד חושדים כי מבצע הבריחה של סוף השבוע תוכנן בפייסבוק. הם גילו קבוצת פייסבוק בשם "ברוקלין" שנוצרה על-ידי צעירים מרוקנים, ושבה נקראו אנשים הרוצים להגר לאירופה להתגייס לנסיעה במטוס, באופן התואם למדי את מבצע הבריחה שיצא לפועל בפלמה דה מיורקה ביום שישי.

חברים בקבוצה כתבו כי הם מחפשים כ-40 איש לצורך "תוכנית" שבמסגרתה יזייף אחד הנוסעים מחלה כדי לגרום למטוס לנחות בספרד. עוד כתבו כי נוסע אחר יהיה מצויד ב-GPS כדי לוודא שההתחזות תיעשה בזמן הנכון, וכי שאר השותפים לתוכנית ידרשו בתקיפות להנחית את המטוס אם הקפטן יסרב לעשות זאת, כדי להגיש טיפול לאיש ה"חולה".

מתוחכם: כך הצליחו עשרות מסתננים להיכנס לתחומי ספרד

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture