FLASH90     

התחזקות השקל: ביחס לכוח הקניה – השקל עשוי להיות החזק בעולם

לפי הערכות של כלכלנים בכירים, ייתכן שהשקל יגיע למעמד של המטבע החזק בעולם יחסית לכוח הקניה הישראלי

השקל קרוב להיות המטבע החזק בעולם, במונחים ריאליים, באופן יחסי לכוח הקנייה – כך מעריכים ד"ר גיל מיכאל בפמן, הכלכלן הראשי של לאומי, ודודי רזניק, אסטרטג הריביות של לאומי שוקי הון. "שער החליפין של השקל התחזק מאוד בימים האחרונים", מסבירים בפמן ורזניק. הדולר נסחר ב-3.109 שקלים לדולר.

"עוד בספטמבר מדד שער החליפין הריאלי של השקל, אשר מהווה את המדד הנכון להסתכלות ארוכת טווח, היה קרוב לשיא חוזקו. מדד זה מבוסס על סל רחב של שערי חליפין של השקל ביחס למטבעות שונים, ומתוקנן על פי הפרשי אינפלציה. הנתון הוא חודשי, והנתון של חודש ספטמבר הוא האחרון שפורסם (על סמך מדד המחירים לצרכן האחרון הידוע). בשל התיסוף בנובמבר, השער הריאלי צפוי להגיע לשיא".

עוד מוסיפים בפמן ורזניק, כי אם בנק ישראל ישוב להתערב בשוק מטבע החוץ, "נראה שהיעד הבלתי מוצהר יהיה בסדר גודל גבוה מזה שבו השקל נסחר לאחרונה (פיחות)".

בעניין גוש היורו, בפמן ורזניק צופים עלייה באינפלציה בחודשים הקרובים: "הסיכונים מוטים לכך שהאינפלציה תישאר בגוש היורו מעל 2% למשך זמן רב יותר ממה שהקונצנזוס צופה". עם זאת, הבנק המרכזי האירופי צפוי לדבוק בטיעון שהאינפלציה הגבוהה היא חולפת, ולא למהר למהלכי מדיניות.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

איזה שטויות אלו, בגלל שהשקל התחזק בכ30 אגורות חוזים שהוא יהיה הכי חזק בעולם?
אירופה ארה"ב, אוסטרליה ורוב מדינות העולם נמצאות כרגע במשבר בגלל הקורונה ורוב מדינות העולם עושות סגרים וזה פוגע בכלכלה שלהן.

להבדיל מישראל, שם איכפת להם מבני אדם ולא מהכיסא שלהם ותמונות ניצחון פוליטיות אז עושים סגרים כדי לשמור על חיי אדם, מה שגורם לפגיעה בתמ"ג של המדינות.

עוד שנה וחצי – שנתיים הכלכלות של אותן מדינות יתחזקו שוב והשקל שוב ייפול. למדינת ישראל אין הרבה משאבים לייצא בשביל לחזק את השקל כמטבע עולמי. רוב הייצוא פה במדינה הן טכנולוגיות סייבר הייטק וחקלאות.
וגם פה אין עתיד זוהר, כי יש "בריחת מוחות" עצומה למדינות אירופה וצפון אמריקה מתחום ההייטק (וכמעט כל תחום אחר) ככה שגם ייצוא ההייטק הופך להיות מוגבל מאוד.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו