Yonatan Sindel/Flash90

השרה שקד כתבה: "את פייק אסון הקורונה ניצחנו" – מחקה והבהירה אחרי סערה

שרת הפנים פרסמה הודעה ממנה השתמעה הכחשה של מגפת הקורונה שהובילה למותם של 5 מיליון בני אדם ברחבי העולם. בהמשך הבהירה: "נבואות הזעם בישראל לא התגשמו". מאז הקמת הממשלה נפטרו בישראל 1,694 בני אדם מנגיף הקורונה

שרת הפנים ובכירת מפלגת ימינה השרה איילת שקד פרסמה הבוקר (שלישי) הודעה בטוויטר ממנה השתמעה הכחשה של מגפת הקורונה שהובילה למותם של 5 מיליון בני אדם ברחבי העולם, בהם 8,124 בני בישראל. "את פייק אסון הקורונה ניצחנו, המציאות תנצח גם את הפייקים הבאים", כתבה.

הדברים נכתבו בעקבות דיווח בחשבון המכונה "מואיז הקטן": "באירופה נוראי עכשיו… כל המדינות שוברות שיאים שלילים. לענייננו: 561 מאומתים ירידה של 19% ביחס לשני שעבר. 0.6% חיובי – ירידה מ0.8% בשני שעבר. 88500 בדיקות. R – 0.89 162 מאושפזים קשה 8124 נפטרים. בולגריה, מדינה של 7 מיליון תושבים מדווחת על 334 נפטרים ביממה".

אחרי שדבריה עוררו סערה מחקה את הדברים והבהירה: "לכל אלה שמיהרו לקפוץ מחדדת את הניסוח. הקורונה משתוללת באירופה. הודות להחלטה מהירה של ראש הממשלה לתת את הבוסטר מוקדם ולניהול נכון של כל המערכת, נבואות הזעם בישראל לא התגשמו. יש עוד הרבה אזרחים שלא לקחו את הבוסטר, כדאי מאוד לעשות זאת עכשיו".

בהמשך הבהירה בהודעה נוספת: "הקורונה היא לא פייק. כמי שהייתה שותפה לניהול משבר הקורונה, עמדה בחזית ההסברה, דחפה לחיסונים מוקדמים וגם בבתי ספר, להחלה מוקדמת של התו הירוק, אי אפשר לחשוד בי שכוונתי הייתה אחרת. הכוונה היייתה אך ורק לנבואות הזעם שחזו את קריסת מערכת הבריאות – שלא קרתה – בזכות ניהול נכון של המגיפה".

יצוין שמאז הקמת הממשלה והערבת ניהול משבר הקורונה לידי ראש הממשלה נפתלי בנט ושר הבריאות ניצן הורביץ, לצד ראש הממשלה החליפי יאיר לפיד ושר האוצר אביגדור ליברמן שנעדרים מדיוני קבינט הקורונה, נפטרו בישראל 1,694 בני אדם לאחר שנדבקו בנגיף הקורונה.

מהציונות הדתית נמסר בתגובה להודעת שקד: "מדינת ישראל מונהגת בידי אנשים לא אחראים, שאינם יודעים להבדיל בין אמת לשקר, בין פייק למציאות. למשפחות 8,124 הנפטרים מהקורונה אנו אומרים, כאבכם הוא אמיתי ואנו איתכם. אנו מתנצלים בשם כנסת ישראל על האמירות חסרות האחריות של שקד וימינה".

יו"ר המפלגה ח"כ בצלאל סמוטריץ' אמר כי "מגיפת הקורונה היא לא "פייק אסון". 8,124 איש שנפטרו הם לא "פייק אסון". אחרי שקראה "להכיל" את המתים שקד ממשיכה לזלזל בחיי אדם. מצופה משרה בממשלה לנהוג בכבוד. לא הכל פוליטיקה. גם כשהתדמית הציבורית בבעיה לא משקמים אותה על גבם של משפחות שלא מזמן קברו את יקיריהן".

ח״כ משה ארבל (ש"ס) אמר: "איילת שקד! אסון הקורונה הוא לא פייק. הוא למעלה מ 8,100 משפחות שכולות שחרב עליהם עולמם. יכולת הכלת המתים שלך מדאיגה מאוד".

יו"ר מפלגת נעם, חה"כ אבי מעוז (הציונות הדתית) בתגובה לדברי השרה שקד "שקד ממשיכה להכיל את המתים, ממשיכה להכיל את הטרור, ממשיכה להכיל את ההשתלטות על שטחי c וממשיכה להכיל את רמיסת זהותה היהודית של המדינה. לאזרחי ישראל מגיעה ממשלה אחרת, במקום הפייק ממשלה הנוכחית".

מדובר בעוד אמירה מביכה במפלגת ימינה, שסופגת בימים האחרונים ביקורת חריפה  על שלל אמירות שונות ומשונות. החל מיו"ר הקואליציה ח"כ עידית סילמן שטענה שהותקפה באלימות אך עד לרגע זה מסרבת לספק פרטים שיוכחו את נכונות עדותה, ועד לח"כ שירלי פינטו שכינתה את ח"כ עמיחי שיקלי "וירוס".

בישיבת סיעה מתוחה של ימינה אמש ניסו לעשות סדר ולהרגיע את הרוחות בתוך המפלגה. על פי הדיווח של העיתונאי מיכאל שמש ב'כאן חדשות', יו"ר הסיעה ניר אורבך אמר לח"כים: "צריך לסנן ולמנן הופעות, צריך שתהיה כאן משמעת סיעתית. אנחנו צריכים להתנהל כמו מפלגה ולא כמו פלנגות".

גם ראש הממשלה נפתלי בנט ביקש מהם "גם כשקשה, להוריד ווליום ולהרגיע", והוסיף: "אנחנו יכולים לשלוט בתגובות שלנו, בסגנון שלנו ובאיך שאנחנו נראים בפני הציבור". רה"מ אף ביקש מדוברו הפוליטי, יותם בן יצחק, לתת הדרכה לח"כים איך להתראיין. "אתם צריכים להיזהר בראיונות לתקשורת, כל משפט לא במקום עושה לנו נזק", הסביר בן יצחק לח"כים.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו